از فتوای تحریک‌برانگیز خاخام صهیونیستی تا نشست حاکمیت اسرائیل بر مسجدالاقصی
کد خبر: 1385316
تاریخ انتشار : ۱۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۱
بسته خبری تحولات قدس؛

از فتوای تحریک‌برانگیز خاخام صهیونیستی تا نشست حاکمیت اسرائیل بر مسجدالاقصی

گروه بین‌الملل: «مائیر مزوز»، از خاخام‌های رژیم صهیونیستی در اظهاراتی تحریک برانگیز مدعی شد: یورش به مسجدالاقصی از شعائر آیین یهودیت است!

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه خبری «الیوم السابع» مصر، «مائیر مزوز»، از خاخام‌های ارشد رژیم صهیونیستی با صدور فتوایی تحریک‌برانگیز بر ضرورت ورود صهیونیست‌ها به مسجدالاقصی که توسط وی «جبل الهیکل» نامیده شده است، تأکید کرد.
مائیر مزوز مدعی شد: «یورش به مسجدالاقصی یکی از شعائر دینی آیین یهودیت است و کسی که آن را به جا نیاورد، گناهکار است و خداوند بر او خشم خواهد گرفت! »
این فتوا با اظهارات خاخام عوادیا یوسف، رهبر معنوی حزب صهیونیستی «شاس» که در آن از هرگونه یورش به مسجدالاقصی را منع کرده بود، کاملا منافات دارد.
عوادیا یوسف پیش‌تر اعلام کرده بود: «رفتن به مسجدالاقصی، بیانگر رخنه در این مسجد و خروج خطرناک از شریعت یهود است.»
یورش مجدد یهودا گلیک به مسجدالاقصی
روزنامه «الحیاة» چاپ عربستان نیز گزارش داد: گروهی از شهرک‌نشینان و خاخام‌های رژیم صهیونیستی دیروز، 18 اسفند، به سرگردگی یهودا گلیک، از قسمت«باب المغاربه» به مسجدالاقصی یورش بردند.
این گروه پس از جولان در مسجدالاقصی نحوه استقرار هیکل موهوم به جای این مسجد را تشریح کردند و با حرکاتی تحریک‌برانگیز در صحن‌ها و بخش‌های مختلف این مکان حضور یافتند.
آیسسکو طرح اسرائیل برای حاکمیت بر مسجدالاقصی را محکوم کرد
گزارش دیگری نیز حاکی است: سازمان تربیت، علوم و فرهنگ اسلامی(آیسسکو) نیز با صدور بیانیه‌ای پیش‌نویس کنست(پارلمان اسرائیل) برای تغییر حاکمیت مسجدالاقصی از اردن به رژیم صهیونیستی را به شدت محکوم کرد.
آیسسکو از شورای امنیت، مجمع عمومی سازمان ملل متحد و دبیرکل این سازمان خواست که مخالفت خود را با این طرح غیر قانونی و دیگر اقدامات اسرائیل در قدس و مسجدالاقصی اعلام کند.
همایش بررسی حاکمیت اسرائیل بر مسجدالاقصی
از سوی دیگر سازمان‌های اسرائیلی موسوم به سازمان‌های هیکل موهوم طی فراخوانی مشارکت در همایشی با عنوان «تحمیل حاکمیت بر مسجدالاقصی» را که قرار است فردا، 20 اسفند، در غرب قدس شریف برگزار شود، خواستار شده‌اند.
این همایش با حضور موشه فیگلن، نایب رئیس کنست و تعدادی از خاخام‌های صهیونیستی برگزار می‌شود و در آن پیش‌نویس مربوط به حاکمیت اسرائیل بر مسجدالاقصی به جای اردن، بررسی خواهد شد.
محمود ابوالعطا، هماهنگ‌کننده رسانه‌ای مؤسسه «وقف و میراث الاقصی» اعلام کرده است: سازمان‌های هیکل موهوم یورش گروهی به مسجدالاقصی هم‌زمان با روز برگزاری همایش را خواستار شده‌اند.
محمود ابوالعطا تصریح کرد: این همایش آشکارا نشان می‌دهد که رژیم اشغالگر با همه تشکیلاتش همچنان برای تقویت سیطره کامل خود بر مسجدالاقصی تلاش می‌کند.
پایگاه اطلاع‌رسانی «فلسطین آن‌لاین» نیز گزارش داد: احمد ابوحلیبه، رئیس مؤسسه بین‌المللی قدس در فلسطین، نسبت به ایجاد اداره‌ مدنی وابسته به اسرائیل در داخل مسجدالاقصی با هدف نظارت بر اجرای یورش‌های مداوم به این مسجد و تلاش برای تحمیل حاکمیت رژیم اشغالگر بر آن هشدار داد.

captcha