مدیریت جهادی و فرهنگی بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی است
کد خبر: 1394887
تاریخ انتشار : ۲۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۴:۳۰
آیت‌الله صفایی بوشهری:

مدیریت جهادی و فرهنگی بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی است

گروه اجتماعی: نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر در دیدار با مشاوران و مبلّغان بانوی مدارس علمیه گفت: بهترین راه مقابله با تهاجم فرهنگی و ابتذال، مدیریت جهادی و دفاع مقدس فرهنگی با عزمی ملی و برنامه‌ریزی‌ راهبردی و دانش‌بنیان است.


به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌جمعه بوشهر در دیدار با مشاوران و مبلّغان بانوی مدارس علمیه استان بوشهر ضمن تشکر و قدردانی از تلاش‌های وافر خدمتگزاران این عرصه، اظهار کرد: تهاجم فرهنگی جهان سلطه از ابتدای خلقت به نظام بشریت ایجاد شده اما روز به روز با طلوع ادیان الهی و بعثت پیامبران و تشکیل نظام‌های دینی، بیشتر و گسترده‌تر شده است.



تهاجم تکنولوژی‌های جهان سلطه بر علیه فرهنگ ایران اسلامی



نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر در ادامه با اشاره به اینکه هم‌اینک در اوج تهاجم فرهنگی جهان سلطه قرار داریم، افزود: در شرایط کنونی در طول تاریخ هیچ‌گاه تهاجم فرهنگی به این اندازه از لحاظ جمعیتی، فن‌‌آوری و برنامه‌ریزی، گسترده نبوده است.



صفایی بوشهری با بیان اینکه یکی از ساختارها و اضلاع تهاجم فرهنگی، دچار ابتذال کردن شخص و شخصیت و محیط اجتماعی است، گفت: تهاجم فرهنگی، هم شخص و هویت و شخصیت او و هم محیط پیرامونی جامعه را هدف قرار می‌دهد.



وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از ویژگی‌های تهاجم فرهنگی بعد از نابودی شخصیت انسان، مزدور کردن افراد جامعه هدف است، تصریح کرد: در تهاجم فرهنگی بعد از آنکه هویت و شخصیت دینی و ملی فرد نشانه گرفته شد و دگردیسی و نابودی شخص و شخصیت انجام شد، آن شخص را نابود نمی‌کند بلکه مزدور خود می‌کند؛ بدین معنا که آن شخص گذشته از اینکه خود فاسد است، موجب فساد جامعه نیز می‌شود.



امام‌جمعه بوشهر یکی دیگر از ویژگی‌های تهاجم فرهنگی را تدریجی بودن دانست و اضافه کرد: تهاجم فرهنگی جهان سلطه به صورت تدریجی و آرام آرام انجام می‌گیرد.



صفایی بوشهری همچنین، از دیگر ویژگی‌های تهاجم فرهنگی را پنهانی بودن آن و همچنین، استفاده از رسانه دانست و بیان کرد: تهاجم فرهنگی به چشم دیده نمی‌شود بلکه به صورت زیر سطحی و پنهان انجام می‌گیرد.



تهاجم فرهنگی موجب گمراهی افراد جامعه می‌شود



نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌جمعه بوشهر با بیان اینکه تهاجم فرهنگی بسیار خطرناک‌تر از تهاجم نظامی است، اظهار کرد: در تهاجم نظامی ممکن است تنها یک نفر کشته شود ولی در تهاجم فرهنگی آن فرد را مزدور، فاسد و همراه خود می‌کنند که ممکن است باعث گمراهی کل جامعه شود.



وی با اشاره به اینکه وظیفه ما در مقابل تهاجم فرهنگی و ابتذال، دفاع مقدس فرهنگی است، تأکید کرد: باید با بهترین راهکارها و برنامه‌ریزی‌های راهبردی و دانش‌بنیان، با عزمی قوی و ملی و مدیریتی جهادی، دفاع مقدس فرهنگی انجام دهیم و در این راه باید تمام توان خود را بگذاریم.



هجمه تهاجم فرهنگی بیشتر به سوی بانوان اسلامی است



صفایی بوشهری همچنین، یکی دیگر از ویژگی‌های تهاجم فرهنگی را هدف قرار دادن نسل جوان به ویژه بانوان دانست و با بیان اینکه فشاری که مهاجمان فرهنگی روی گروه و جامعه بانوان می‌آورند بسیار بیشتر از مردان است، افزود: بانوان اسلامی و متدین یکی از مهمترین اقشار جامعه هستند و به همین دلیل یکی از اهداف مهاجمان فرهنگی و تهاجم فرهنگی می‌باشند.



راه‌اندازی پایگاه معارف اسلامی و پاسخ‌گویی مجازی بانوان



نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر در ادامه با بیان اینکه مشاوران و مبلغان مدارس، متکفّل بخش عظیمی از دفاع مقدس بانوان هستند، اظهار کرد: مشاوران و مبلغان مدارس گروهی هستند که باید از بانوانبه عنوان یکی از ظرفیت‌های بزرگ جامعه اسلامی، حفاظت و حراست کنند.



ترویج دانش اسلامی در جامعه با استفاده از مشاوره



وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه بانوان مشاور باید بر دانش اسلامی و مشاوره خود بیافزایند، بیان کرد: پیشنهاد می‌کنم به صورت مداوم حداقل ماهی یکبار کلاس‌هایی در رابطه با مشاوره، روش‌های مشاوره و رشد در عرصه معرفت دین تشکیل دهید و از این طریق بر دانش اسلامی و مشاوره خود بیافزایید.



صفایی بوشهری در پایان پیشنهاد راه‌اندازی یک پایگاه معارف اسلامی و پاسخگویی مجازی مشاوره بانوان متشکل از بخش‌های اخبار، تحلیل‌ها، آموزه‌ها، پرسش و پاسخ‌ و گفتمان الکترونیکی داده، طراحی و پردازش شود و در ادامه گفت: این پایگاه معارف اسلامی و پاسخگویی مجازی باید به گونه‌ای باشد که خواهران به ویژه دختران جوان به راحتی بتوانند در هر زمانی سؤالات خود را مطرح و پاسخ دریافت کنند.



یادآور می‌شود، پس از بیانات آیت‌الله صفایی بوشهری، چند تن از مشاوران و مبلّغان به بیان نکته‌نظرات خود پرداختند.

captcha