محفل انس با قرآن در منطقه پدافند هوایی اصفهان برگزار شد
کد خبر: 1396816
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۷

محفل انس با قرآن در منطقه پدافند هوایی اصفهان برگزار شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: محفل انس با قرآن کریم به مناسبت روز ارتش با حضور قاری بین‌المللی در منطقه پدافند هوایی شهید نصر اصفهانی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، محفل انس با قرآن به مناسبت روز ارتش با حضور فرماندهان، مسئولان و کارکنان قرارگاه پدافند هوایی خاتم‌الانبیاء(ص) در منطقه شهید نصر اصفهانی برگزار شد.
بنابر این گزارش، در این مراسم مسعود عنایتی‌مقدم و میثم اسماعیلی از قاریان بین‌المللی و ممتاز به تلاوت آیاتی از سوره مبارکه «انفال» پرداختند، همچنین در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین حسن پرورش، رئیس عقیدتی ــ سیاسی منطقه پدافند هوایی مرکزی در مورد آیات تلاوت شده توسط قاریان به سخنرانی پرداخت.
رئیس عقیدتی ــ سیاسی منطقه پدافند هوایی مرکزی، آیات تلاوت شده را در خصوص جنگ بدر دانست و ضمن مطرح کردن داستان این جنگ به ذکر نعمت‌های الهی در آیات تلاوت شده پرداخت و با اشاره به آیه «إِذْ تَسْتَغیثُونَ رَبَّکُمْ فَاسْتَجابَ لَکُمْ أَنِّی مُمِدُّکُمْ بِأَلْفٍ مِنَ الْمَلائِکَةِ مُرْدِفین»؛ اولین نعمت را فرستادن ملائکه جهت کمک به مسلمانان دانست و افزود: به طور یقین این حمایت نوعی حمایت معنوی و تسکین قلب بوده است که توسط ملائکه و به فرمان پروردگار عالم انجام شده است.
وی دومین نعمت عطا شده به مسلمانان در این جنگ را با توجه به آیه مبارکه «إِذْ یُغَشِّیکُمُ النُّعَاسَ أَمَنَة منه»؛ خواب سبک و شیرینی دانست که خداوند به مسلمانان عنایت کرد تا در ضمن استراحت از دشمن غافل نشوند و سومین نعمت را با توجه به ادامه آیه مزبور «وَ یُنزَِّلُ عَلَیْکُم مِّنَ السَّمَاءِ مَاءً لِّیُطَهِّرَکُم بِهِ وَ یُذْهِبَ عَنکمُ‏ْ رِجْزَ الشَّیْطَان» بارش بارانی دانست که با توجه به بسته شدن آب توسط دشمن، باعث شد به وسیله آن مسلمانان خود را از آلودگی ظاهری پاک کنند و با افزایش قوت قلب و ایمان قلبی از آلودگی نفس و شیطان نیز در امان باشند.
حجت‌الاسلام پرورش بیان کرد: در جنگ بدر مسلمانان با وجود نیروی اندک با استعانت از خداوند توانستند بر کفار پیروز شوند و امروز دشمنان اسلام علیرغم داشتن تجهیزات زیاد قادر به رویارویی با نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران نیستند و این از عنایات پروردگار عالم است.
یادآور می‌شود، در پایان این مراسم  به نفرات برتر قرآنی و همچنین برندگان قرعه‌کشی جوایز ارزنده‌ای به رسم یادبود اهداء شد.

تهیه و تنظیم: فرهاد عبدلی حسین آبادی

captcha