سوره مبارکه کهف؛ راهنمایی ارزشمند برای انسان در دوران سختی و امتحان
کد خبر: 1397129
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۵۱
امام جماعت سیاتل آمریکا عنوان کرد:

سوره مبارکه کهف؛ راهنمایی ارزشمند برای انسان در دوران سختی و امتحان

گروه بین‌الملل: عبدالباری یحیی گفت: سوره مبارکه کهف راهنمایی ارزشمند برای زندگی در دوران سختی و زمانی است که انسان با امتحان‌های بزرگ مواجه می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی «GulfToday»، عبدالباری یحیی، استاد مؤسسه اسلامی المغرب و امام جماعت مسجد جامع «المؤمنین» در سیاتل آمریکا در سومین همایش صلح اسلامی در دبی عنوان کرد: سفارش‌های زیادی مبنی بر قرائت سوره کهف و تعمق در آیات آن در دوران سختی شده است.
وی افزود: در این سوره داستان امیدبخش جوانان حق پرستی عنوان شده که به خاطر اعتقاداتشان هدف آزار و اذیت قرار گرفته بودند که با حمایت پروردگار از مشکلات نجات پیدا می‌کنند.
یحیی در ادامه با تأکید بر اهمیت مطالعه قرآن و عمل به آموزه‌های آن گفت: ما در دورانی زندگی می‌کنیم که ایستادن در مسیر راستی و درستی به مراتب مهم‌تر و دشوارتر از گذشته است.
وی گفت: اگر به رسانه‌ها نگاهی بیندازیم می‌بینیم که همه در حال مقابله با اسلام هستند. اما اگر ما به آموزه‌های قرآن عمل کنیم، هر چه رسانه‌ها و حامیان آن‌ها تلاش کنند، همسایگان، دوستان، همکلاسی‌ها و اطرافیان ما با مشاهده رفتار ما دیدگاه متفاوتی از اسلام پیدا خواهند کرد و خواهند فهمید که آنچه در رسانه‌ها در مورد اسلام گفته می‌شود درست نیست.

منبع حقیقی شادی، آرامش درونی است که با رضایت از داشته‌ها حاصل می‌شود
یوسف استس، مبلغ مسلمان آمریکایی نیز در سخنرانی خود به بیان داستان‌هایی از پیامبران الهی پرداخت و گفت: باید میان صلح و شادی تفاوت قائل شد. جهان مادی امروز مملو از وسوسه‌هایی است که ظاهراً هدفشان شاد کردن انسان است.
وی افزود: اما با انجام این کارها می‌بینیم که هر چه بیشتر انجام می‌دهیم، بیشتر می‌خواهیم و سفر ما به سوی شادی هرگز به مقصد نمی‌رسد. منبع حقیقی شادی، صلح و آرامش درونی است که از رضایت از داشته‌ها به دست می‌آید و نه داشتن همه تمایلات.  
سومین همایش بین‌المللی صلح پس از سه روز فعالیت عصر امروز، 30 فروردین، به کار خود پایان می‌دهد.
در این همایش که حدود 100 هزار شرکت‌کننده داشت، اساتید و اندیشمندان مسلمان از کشورهای مختلف در مورد صلح از دیدگاه اسلام و قرآن سخنرانی کردند.

captcha