نقش‌آفرینی دانشجویان محیط زیست با تاسی از سیره فاطمی در اعتلای فرهنگ محیط زیست
کد خبر: 1397150
تاریخ انتشار : ۳۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۲
امانی خواستار شد:

نقش‌آفرینی دانشجویان محیط زیست با تاسی از سیره فاطمی در اعتلای فرهنگ محیط زیست

گروه اجتماعی: مشاور امور زنان و خانواده سازمان حفاظت محیط زیست از دانشجویان محیط زیست خواست تا با تأسی از سیره فاطمی هم در راه اعتلای فرهنگ اسلامی و سپس محیط زیست کشور از هیچ تلاش علمی کوتاهی نکنند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شهربانو امانی،  مشاور امور زنان و خانواده سازمان حفاظت محیط زیست درجشن میلاد حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن که صبح امروز 30 فروردین در دانشگاه محیط زیست برگزار شد، گفت: دین اسلام نسبت به  آرامش و آسایش زن توجه‌ ویژه‌ای دارد به‌طوری که برخی اشارات تاریخی برای ما بسیار آموزنده است.

وی افزود: در روایات داریم که حضرت رسول اکرم(ص) هر وقت قصد سفر داشت آخرین نفر  با دردانه‌اش فاطمه زهرا(س) خداحافظی می‌کرد و در برگشت هم به دیدار نخستین کسی که می‌رفت باز هم حضرت زهرا بود.

الگو بودن کار آسانی نیست

مشاور امور زنان و خانواده سازمان حفاظت محیط زیست یادآور شد: در هزاره سوم که بیشترین تولید علم را داریم و رقابت تنگاتنگ و فزاینده‌ای میان همه وجود دارد، الگو بودن کار آسانی نیست، در چنین برهه‌ای زن ایرانی می‌تواند با الهام از آموزه‌های دینی به جایگاهی در خور دست یابد.

وی بیان داشت: امروز دولت بر آن است تا زمینه گفت‌و‌گو با دنیا را فراهم آورد و در این راه قدم های بسیار استواری برداشته است، اما باید یاد بگیریم که در نخستین گام در درون کشور بتوانیم به زبان مشترک برای گفتمان دست پیدا کنیم، تا زمانی که نتوانیم در درون با خودمان گفتگو کنیم، این ادبیات بیرون از کشور هم نمود درخشانی پیدا نمی کند.

امانی  با اشاره به اهمیت محیط زیست بیان داشت: وقتی رئیس سازمان محیط زیست که یک خانم مسلمان است به عنوان قهرمان زمین شناخته می‌شوند برای زنان مسلمان و ایرانی یک افتخار به حساب می‌آید.

راه اعتلای فرهنگ اسلامی و فرهنگ محیط زیست

مشاور امور زنان و خانواده سازمان حفاظت محیط زیست تصریح کرد: نگاه رئیس سازمان محیط زیست به مقوله محیط زیست و جایگاه زن به عنوان یک بانوی فرهیخته ارزشمند مسلمان و قابل الگو برداری است.

وی در پایان تأکید کرد:  دانشجویان دانشگاه محیط زیست بتوانند با تاسی از سیره فاطمی که باید الگوی همه بانوان باشد هم در راه اعتلای فرهنگ اسلامی و سپس  محیط زیست کشور از هیچ تلاش علمی کوتاهی نکنند.

captcha