شوراها تجلی حاکمیت مردم بر مردم است
کد خبر: 1400956
تاریخ انتشار : ۰۹ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۵

شوراها تجلی حاکمیت مردم بر مردم است

گروه اجتماعی: شهردار زاهدان گفت: در قانون اساسی از شوراها با عنوان یکی از ارکان تصمیم‌گیری در اداره کشور یاد شده است و انتخاب اعضای شوراهای اسلامی با رأی مستقیم مردم در واقع موضوع حکومت مردم بر مردم را مورد تأکید قرار می‌دهد.

سیدمسلم سیدالحسینی، شهردار زاهدان در گفت‌وگو با  خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) ازسیستان و بلوچستان، ضمن اشاره به فرا رسیدن 9 اردیبهشت روز شوراها، افزود: در اسلام به موضوع مشاوره و نظرخواهی از دیگران در انجام امور به صورت خاص توجه شده است تا آنجا که حتی در قرآن کریم، سوره‏ ای به نام «شورا» نام‏ گذاری شده است و این نشان از اهمیت این امر مهم دارد.

شوراها؛ یکی از ارکان تصمیم گیری در اداره امور کشور

وی افزود: در قانون اساسی از شوراها با عنوان یکی از ارکان تصمیم‌گیری در اداره امور کشور یاد شده است و انتخاب اعضای شوراهای اسلامی با رأی مستقیم مردم در واقع موضوع حکومت مردم بر مردم را مورد تاکید قرار می‌دهد. 

شهردار زاهدان گفت: موضوع تشکیل شوراها یک امری ضروری بود که به خوبی در ابتدای شکل گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی و بر اساس آموزه‌های دین اسلام  به آن توجه شد و به عنوان یکی از ارکان تصمیم‌گیری در کشور ظهور کرد هر چند که در سالهای اولیه نتوانست به آن موقعیت و ارزشی که قانون برایش تعریف کرده بود برسد اما خوشبختانه طی سالهای اخیر نقش مؤثر آن بیش از پیش در جامعه نمایان شده است.

شوراها از ارکان مهم تصمیم گیرنده در کشور هستند

سیدالحسینی با تأکید بر نقش مشارکت مردم در تصمیم‌گیری‌ها گفت: با توجه به اینکه اعضای شوراها توسط مردم انتخاب می شوند؛ لذا چنانچه به نقش کلیدی مردم در مسیر تحقق اهداف شوراها توجه نشود قطعاً برنامه‌های این رکن از ارکان کشور به خوبی اجرا نخواهد شد و به همین منظور می‌طلبد که بسترهای مناسب فرهنگی و اجتماعی برای مشارکت حداکثری مردم در تصمیم‌گیری‌ها که منجر به حمایت بیش از پیش آنان از شوراها خواهد شد فراهم شود.

شهردار زاهدان  اظهار کرد: شورای شهر فقط مختص شهرداری نیست بلکه با توجه به نقشی که برای آن در قانون تعریف شده است شوراها به عنوان یکی از ارکان تصمیم گیرنده در اداره امور کشور وظیفه‌ای بسیار فراتر و گسترده تر دارند؛ لذا انتظار می‌رود که تمامی دستگاه ها، سازمانها و ادارات مختلف همکاری لازم را جهت بهبود و توسعه ی شهر با این نهاد مردمی و اسلامی بعمل آورند.

captcha