آموزش چگونگی تلاوت آیاتی از سوره کهف در برنامه «ترنم آیات»
کد خبر: 1404265
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲

آموزش چگونگی تلاوت آیاتی از سوره کهف در برنامه «ترنم آیات»

خبرنگاران افتخاری/ زهرا خردمندنیک: برنامه «ترنم آیات» روز جمعه، 19 اردیبهشت‌ماه به آموزش تلاوت، بررسی و تبیین آیات 60 و 63 سوره مبارکه کهف می‌پردازد.

به گزارش خبرنگا افتخاری خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از روابط عمومی رادیو قرآن، برنامه «ترنم آیات» روز جمعه، 19 اردیبهشت‌ماه به موضوع بحث و بررسی درباره ارتباط میان لفظ و معنی و تناسب موسیقیایی الفاظ و عبارات آیات 60 و 63 سوره مبارکه کهف می‌پردازد.

همچنین در این برنامه سعی می‌شود با توضیح مفاهیم این آیات، نحوه صحیح تلاوت با توجه به معنای آیه هم برای شنوندگان تبیین شود.

در برنامه ترنم آیات 19 اردیبهشت‌ماه، حجت‌الاسلام محمد پویا، کارشناس حوزه تفسیر، مفاهیم آیات منتخب را تبیین کرده و سپس علیرضا فتحی‌پور، کارشناس تلاوت و موسیقی قرآن کریم به نکات مربوط به اصوات این آیات خواهد پرداخت.

در ادامه این برنامه پس از بررسی مفهومی و صوت و لحن آیه منتخب، بهترین لحن برای تلاوت آیه که با قواعد موسیقی و معنای آیه سازگار است توسط استاد احمد ابوالقاسمی، قاری و داور بین‌المللی معرفی می‌شود.

یادآور می‌شود، برنامه «ترنم آیات» کاری از گروه اندیشه و فرهنگ شبکه رادیویی قرآن است که به سردبیری و تهیه‌کنندگی فاطمه کاشانی وحید و با حضور کارشناسی حجت‌الاسلام محمد پویا و علیرضا فتحی‌پور روز جمعه، ساعت 11:35 برروی موج اف ام ردیف 100 مگاهرتز تقدیم شنوندگان می‌شود.

captcha