ولایت فقیه و روحانیت ولایت‌مدار بزرگترین نعمت‌ها هستند
کد خبر: 1413372
تاریخ انتشار : ۱۲ خرداد ۱۳۹۳ - ۰۹:۲۳
آیت‌الله صفایی بوشهری:

ولایت فقیه و روحانیت ولایت‌مدار بزرگترین نعمت‌ها هستند

گروه اجتماعی: نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌جمعه بوشهر گفت: بزرگترین نعمت در شرایط کنونی، ولایت فقیه و روحانیت ولایت‌مدار و شجاع و مبارز است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، آیت‌الله غلامعلی صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌جمعه بوشهر در آئین تودیع و تقدیر از معاونت فرهنگی دفتر که در حوزه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر برگزار شد، ضمن تبریک حلول ماه آسمانی شعبان و تبریک میلاد امام حسین(ع)، حضرت ابوالفضل العباس(ع) و امام سجاد(ع) بیان کرد: در آستانه میلاد مهدی آل محمد(عج) هستیم و امیدوارم دعای خیر آن حضرت شامل حال ما باشد.

وی اظهار کرد: خداوند شعبه شعبه، جوی جوی، رحمتش را بر مردم و زمینیان عرضه می‌کند و ماه شعبان مقدمه ورود ماه رمضان است و اگر کسی ماه شعبان خوبی داشت، ماه رمضان خوبی خواهد داشت.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان  بوشهر  پس از تقدیر از برگزاری این‌گونه مراسم، بر حفظ فرهنگ و روحیه تقدیر از بزرگان، شکر نعمت‌های الهی، اخلاص در انجام امور و همبستگی نهادها و مسئولان با یکدیگر تأکید کرد.‬‬

وی افزود: باران، گل و گیاه، انرژی و همه چیز نعمت خدا است و مهم‌ترین نعمت، نعمت هدایت‌گر دین، قرآن کریم و روحانیت است و این نعمت هدایت‌گر دین، قرآن، پیامبر اسلام(ص) و اهل بیت(ع) انسان‌های جامعه را هدایت می‌کند.

صفایی بوشهری اضافه کرد: بزرگترین نعمت در شرایط کنونی، ولایت فقیه و روحانیت ولایت‌مدار و شجاع و مبارز است و اگر نعمت ولایت و رهبری نبود، جامعه به دست دشمن افتاده بود و این نعمت این کشور و انقلاب را محفوظ نگه‌ داشته است. ‬‬‬

وی  در ادامه با بیان اینکه شادی قلب امام زمان(عج) و مقام معظم رهبری بسیار مهم است و این‌ها نعمت‌های قرآنی هستند، گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی و مریدان و سربازانش با قلبی پاک و روحیه جهادی آمدند و بدون هیچ توقعی در تمامی عرصه‌ها به جامعه خدمت می‌کنند و الحمدالله حجت‌الاسلام والمسلمین پاکنهاد با روحیه ولایی، جهادی، بی‌توقعی این همه خدمات را در مسئولیت معاون فرهنگی دفتر نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌جمعه بوشهر به‌صورت شبانه‌روزی در 15 بخش انجام دادند و کوشیدند و منشأ خدمات و برکات بسیاری برای تمامی حوزه‌های اجتماعی و فرهنگی شدند.

امام‌جمعه بوشهر ادامه داد: امروز مراسم تقدیر به‌منظور تجلیل از ایمان، تقوا و ولایت‌مداری از خدمات این شخصیت برگزار شده است و باید این نوع روحیه خدمتگزاری و خدمت‌رسانی و این فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

صفایی بوشهری بیان کرد: نهادهای انقلابی و تمامی نیروهای ولایت‌مدار باید با وحدت، دست به دست هم بدهند و در کنار هم، به هم کمک کنند و از جایگاه ولایت فقیه دفاع و حمایت کنند و همه باید برای اینکه یک کار فرهنگی در جغرافیای اسلامی بخواهد محقق شود، باید کمک کنند.

وی اظهار کرد: حجت‌الاسلام پاکنهاد کارها را با گمنامی تمام انجام می‌دادند و کارها را بنر می‌زدند و به نام جایی دیگر اعلام می‌کردند و این نشان از اخلاص در شخصیت ایشان است.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر افزود: متناسب با شعار سال « اقتصاد، فرهنگ و عزم ملی و مدیریت جهادی» باید دست به دست هم بدهیم و با مدیریت جهادی جانمان را فدای انقلاب و اسلام و مکتب اهل بیت(ع) و حضرت حجت مهدی موعود(عج) کنیم و این نوع رویه و روحیه منشأ خیرات و برکات خواهد شد و باید طرح‌های دانش‌بنیان و منطبق با کارشناسی‌های استاندارد و آسیب‌شناسی به‌صورت اساسی در جامعه صورت گیرد.

صفایی بوشهری گفت: از تمامی مسئولان و فعالان عرصه‌های اجتماعی، فرهنگی درخواست دارم که دست به دست هم بدهند و با مدیریت جهادی کارها را جلو ببرند و هیچ کسی نباید عامل توقف باشد، زیرا به انقلاب اسلامی ضربه می‌خورد و خون شهدا هدر و فرصت‌های طلایی از بین خواهد رفت.

این استاد درس خارج حوزه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر ادامه داد: فضا و دنیا همین است که باید با این ساختار ساخت و اگر ما قدر این افراد که مثل نعمات الهی هستند را ندانیم، قدر ما هم بعدها نمی‌دانند و قدرشناسی از افراد دلسوز که روحیه جهادی دارند، در اصل و اساس تقدیر از قرآن کریم و حدیث است و از همه مسئولان تقاضا دارم، قدر روحانیت را بدانند و از طلبه‌های جوان در مراکز آموزشی، دینی و فرهنگی، علمی و مساجد استفاده کنند و در حال حاضر حوزه علمیه بوشهر 30 نفر روحانی آماده امر تبلیغ را دارد.

امام‌جمعه بوشهر عنوان کرد: یکی از فرهنگ‌های بزرگ استان بوشهر این است که هم خوش‌‌استقبال و خوش‌تقدیر هستند و این دو مؤلفه در بوشهر یک فرهنگ است و باید در سطح کشور به فرهنگ ملی تبدیل شود.

این استاد درس اخلاق اظهار کرد: دشمن با تفرقه و با ایجاد اختلاف، قصد دارد که ملت‌ها را به جنگ تن به تن وارد کنند و پایه‌های فرهنگی و اصیل و اساسی کشورهای اسلامی را متزلزل کنند.

وی با بیان اینکه مردم ایران اسلامی افتخار می‌کنند که رهرو امام حسین(ع) هستند، ولایت‌مداری، دفاع از آرمان‌ها تا سرحد جان و برخورداری از شخصیت والا را از ویژگی‌های مهم ماندگاری حماسه کربلا برشمرد.

صفایی بوشهری همچنین با گرامیداشت روز پاسدار، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را مایه عزت و اقتدار نظام اسلامی در عرصه‌های داخلی و بین‌المللی عنوان کرد و افزود: نیروهای خدوم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سال‌های پس از جنگ تحمیلی نیز در آبادانی و عمران و سازندگی ایران کوشیده و امروزه نیز با مدیریت و تدبیر مثال‌زدنی در مقابل جنگ نرم دشمنان ایستادگی می‌کنند و سپاه در آسمان، دریا و خشکی، هوا فضا، تأمین ملزومات و ادوات نظامی، در کارهای فرهنگی، سازندگی، پزشکی و دانش‌های مختلف حضور دارد که همه این‌ها به‌دلیل داشتن روحیه جهادی است.

نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر در پایان تصریح کرد: تأسیس سپاه پاسداران در سال 58 به فرمان امام خمینی(ره) از برکات انقلاب نوپای اسلامی در ایران بود و در همان روزهای آغازین انقلاب شاهد موفقیت‌های بزرگی از این نهاد انقلابی بوده‌ایم.

حجت‌الاسلام والمسلمین احمد پاکنهاد، معاون سابق فرهنگی دفتر نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌جمعه بوشهر نیز به گزارشی از فعالیت‌های اجرایی خود در زمان حضور در استان پرداخت و گفت: ما قابل نبودیم به این همه اظهار محبت و محبت‌ورزی و براساس تکلیف به بوشهر آمدم و اعتقاد این طلبه حقیر این است که ما سرباز ولایت فقیه هستیم و البته در استان‌های دیگر که محرومند، جا برای دلسوزی و کار فرهنگی بود، ولی بر حسب تکلیف و علاقه‌مندی به مردم ولایت‌مدار بوشهر به استان آمدم.

معاون سابق فرهنگی دفتر نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌جمعه بوشهر افزود: مدیریت فرهنگی مناطق پارس جنوبی، مطالعات و تهیه جزوات، کارهای پژوهشی در بخش‌های مختلف حوزه کاری، شهرستان گناوه و جزایر انجام شد و در سفرهای کاری صدها ساعت نشست و تحقیقات گسترده فرهنگی در استان و شناسایی بیش از ۲۰۰ آسیب جدی فرهنگی و اجتماعی، شناسایی و به دفتر و مسئولان استانی اعلام و تسلیم شد.

پاکنهاد ادامه داد: در حوزه معاونت فرهنگی، نزدیک به دو هزار نفر مشاوره، بیش از 600 جلسه آموزشی و بصیرتی در دانشگاه‌ها و قوه قضائیه و نیروهای مسلح استان، سخنرانی و نشست‌های علمی، آماده‌سازی طرح‌های فرهنگی و اجتماعی از قبیل تأسیس یک مرکز مشاوره حضوری حوزه دینی و روان‌شناسی و یک مرکز مشاوره غیر حضوری، طرح بشیران جوان، طرح خیمه‌های معرفت، فعال‌سازی گروه‌های تبلیغی در مدارس استان علی‌رغم کاستی‌ها از جمله فعالیت‌های اجرایی و فرهنگی و علمی بود، که در بوشهر انجام شد.

وی بیان کرد: ما در سطح کشور بیش از 760 خیمه معرفت را برگزار کردیم، ولی در استان بوشهر با مشکلات زیادی و عدم همکاری دستگاه‌های دولتی مواجه بودیم و با این وجود سعی کردیم طرح گروهی دو نفره تبلیغی مبلّغان و مبلّغات در مدارس و مراکز آموزشی استان فعال‌سازی شود و تشکیل اتاق فکر و شورای مشورتی با حضور ائمه جمعه و به ریاست آیت‌الله صفایی بوشهری، نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌جمعه بوشهر، بیش از یکصد ساعت جلسه تخصصی برگزار شد.

این مدرس حوزه علمیه امام خمینی (ره) بوشهر در پایان اظهار کرد: برخی از اقدامات فرهنگی در داخل استان بوشهر بسیار نگران‌کننده است و نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان بوشهر از اقدامات غیراصولی و بی‌اساس که هیچ‌گونه اصالت بومی و ملی و فرهنگی و اجتماعی ندارد، با خبر هستند و من به شخصه شرمنده‌ام که بیشتر این نتوانستم به مردم ولایت‌مدار این خطه خدمت کنم و بیشتر از این هم از دست ما بر نیامد و هر جا رفتیم با درب بسته برخوردیم و این طلبه حقیر تا آنجا که توان دارم، در خدمت نظام و دیگر نمایندگان ولی فقیه در استان‌ها هستم و همه ما باید بدانیم که سرباز ولایت فقیه، آیت‌الله امام خامنه‌ای هستیم و خواهیم ماند.

یادآور می‌شود، در پایان این آئین از خدمات ارزشمند حجت‌الاسلام والمسلمین احمد پاکنهاد از سوی دفتر نماینده رهبر معظم انقلاب اسلامی در استان و امام‌جمعه بوشهر، سپاه امام صادق(ع)، مدرسه علمیه الزهرا(س) بوشهر، ستاد نماز جمعه بوشهر، مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر، خبرگزاری بین‌المللی قرآن شعبه بوشهر و سازمان بسیج دانشجویان استان بوشهر تقدیر و تجلیل شد.

captcha