برگزاری نمایشگاه آثار هنری و معماری حرم امام رضا(ع) در هند
کد خبر: 1422234
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۰۲
در ایا م ماه مبارک رمضان؛

برگزاری نمایشگاه آثار هنری و معماری حرم امام رضا(ع) در هند

شعب خارجی: نمایشگاه آثار هنری و معماری حرم امام رضا(ع) با همکاری خانه فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در دهلی نو روز جمعه، ششم تیرماه، برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه شرق آسیا، این نمایشگاه در محل مرکز مطالعات ایران و هند در دانشگاه «روهیلکند بریلوی» با حضور «سنتوش گنگور»، وزیر امور مجلس دولت هند که در دولت سابق حزب حاکم نیز وزیر نفت هند بوده است، افتتاح می‌شود.

وزیر امور مجلس هند در ملاقات با رئیس مرکز مطالعات ایران و هند ضمن استقبال از برگزاری برنامه‌های مشترک ایران و هند خواستار تداوم و گسترش این فعالیت‌ها شد.

در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه، پروفسور مشاهد حسین، رئیس دانشگاه «روهیلکند بریلوی» نیز حضور خواهد داشت.

در این نمایشگاه تابلوهایی با موضوع خوشنویسی، نقاشی، صنایع دستی، کتیبه‌ها و معماری حرم و نیز حضور زائران و نمازگزاران در شبستان‌های حرم به نمایش گذاشته می‌شود.

یادآور می‌شود، مرکز مطالعات ایران و هند یکی از مهم‌ترین مراکز ایران‌شناسی در هند است که به همت انجمن مطالعات ایران و هند و پشتیبانی رایزنی فرهنگی ایران تأسیس شده است و به طور مرتب کلاس‌های زبان فارسی در سطوح مختلف از مبتدی تا پیشرفته و نیز به صورت فصلی نمایشگاه آثار فرهنگی مشترک را برگزار می‌کند.
آخرین نمایشگاه برگزار شده «شاهنامه میراث جاودان» بود و در آینده نیز نمایشگاه‌های «ایران در یک نگاه» و «زنان امروز ایران» نیز در این مرکز برگزار خواهد شد.

captcha