هفتم تیر یک حلقه مهم از زنجیره طولانی توطئه علیه انقلاب اسلامی ایران بود
کد خبر: 1422382
تاریخ انتشار : ۰۴ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۰۸
بروجردی:

هفتم تیر یک حلقه مهم از زنجیره طولانی توطئه علیه انقلاب اسلامی ایران بود

گروه اجتماعی: رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: هفتم تیر یک حلقه مهم از زنجیره طولانی توطئه علیه انقلاب اسلامی ایران بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از بوشهر، علاء‌الدین بروجردی، رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در نشست «علل و عوامل وقوع حادثه هفتم تیر» در جمع اعضای کانون بصیرت دانشجویی استان و اصحاب رسانه گروهی بوشهر با گرامیداشت یا و خاطره شهیدان میربهزاد شهریاری و عباس حیدری، دو تن از نمایندگان استان، اظهار کرد: شهدای هفتم از بهترین چهره‌های تابناکی بودند که با جان‌فشانی و نثار خون پاک خود انقلاب اسلامی را آبیاری کردند و از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان برای سرنگونی و شکست آن برنامه‌ریزی کردند و کودتا و طراحی براندازی توسط آن‌ها برای ضربه زدن و شکست انقلاب بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی در حاکمیت یک جریان لیبرالی و انحرافی حضور داشت که در مقابل جریان ارزشی و ولایت‌مدار ایستاده بودند.

وی اضافه کرد: شهید بهشتی از چهره‌های تابناک و مبارز انقلاب اسلامی است که سهم بزرگی در مبارزه با رژیم ستم‌شاهی و پس از آن مبارزه با حرکت نفاق و جریان انحرافی داشته و در این راه به شهادت رسیدند.

بروجردی با بیان اینکه از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی دشمنان برای سرنگونی و شکست آن برنامه‌ریزی می‌کردند، اظهار کرد: هفتم تیر یکی از حلقه‌های مهم از یک زنجیره طولانی توطئه علیه انقلاب اسلامی بود.

وی بیان کرد: انقلاب اسلامی در زمانی متولد شد که جهان دو قطبی بود و حرکت‌هایی که در کشورهای مختلف انجام می‌گرفت به گونه‌ای تمایلی به یکی از این دو ابرقدرت داشتند.

بروجردی ادامه داد: اسلام از هر چیزی برتر و هیچ چیز از اسلام برتر نیست و امام بر همین مبنا هر دو ابر قدرت را نفی کردند و شعار نه شرقی و نه غربی سر دادند و این نشانه شجاعت امام و پیام اساسی انقلاب اسلامی در همه جهان بود.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه هر دو ابرقدرت در برابر انقلاب اسلامی قد علم کردند، تأکید کرد: هر دو تلاش کردند و همه امکانات خودشان را به کار گرفتند که انقلاب را در نطفه خفه کنند.

وی در ادامه سخنان خود در این زمینه افزود: امروز انقلاب اسلامی یک درخت تنومند و خیلی قدرتمندی است که قدرت‌های بزرگ نمی‌توانند آن را شکست دهند.

آمریکا ابرقدرت جهان در برابر ایران هیچ غلطی نمی‌تواند بکند

این نماینده مجلس عنوان کرد: امروزه تحریم ایران، تنها تحریم هسته‌ای این نیست، آمریکا از روزهای آغازین انقلاب، ما را تحریم کرد تا مقابل فشارهای آنان کوتاه بیاییم اما این مسئله رخ نداد و نظام هر روز بالنده‌تر از گذشته، سیر تکاملی خود را طی می‌کرد و اگر این رشادت‌ها و پایمردی‌ها نبود، این مهم رخ نمی‌داد تا جایی که مشاهده می‌کنیم آمریکا به‌عنوان ابرقدرت جهان در برابر ایران هیچ غلطی نمی‌تواند بکند.

بیداری اسلامی تأثیر پذیرفته از فرهنگ انقلاب اسلامی ایران است

وی در ادامه یادآور شد: مجموعه مبارزات ملت با جریان انحراف و دشمنان داخلی و خارجی، افتخاری است که امروز جهان را تحت تأثیر قرار داده و بیداری اسلامی نیز تأثیر پذیرفته از فرهنگ انقلاب اسلامی ایران است. علت اینکه بیداری اسلامی در برخی موارد دچار لطمه شد، نداشتن ولایت فقیه در رأس هرم بود. از آثار آن می‌توان به رویدادهای مصر اشاره کرد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی تأکید کرد: رخدادهای اخیر عراق به این دلیل است که غربی‌ها در سوریه توفیقی حاصل نکرده‌اند و امروز داعش می‌خواهد شکست غربی‌ها در سوریه را جبران کند. جنگ سوریه به عبارتی جنگ نیابتی بود زیرا جامعه آمریکا، تحمل حضور نیروهای خود را در کشوری دیگر نداشت. اینجا بود که دلارهای آمریکایی ــ سعودی نقش تعیین‌کننده را بازی کردند و تروریست‌ها را از بیش از 80 کشور جهان جمع کرد تا جنگی جدید به راه بیندازد.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این پرسش مبنی بر اینکه حضور هیئت‌های اروپایی در ایران همواره با حاشیه همراه بوده و اتفاقاتی ناخوشایند را در پی داشته است، مجلس برای حضور هیئت پارلمانی فرانسه در تهران چه برنامه‌ای دارد؟، گفت: سیاست ما داشتن رابطه خوب با تمام دنیاست و ما این سیاست را هم در دوره امام و نیز امروز دنبال می‌کنیم. ما با آمریکا و اروپا حرف برای گفتن بسیار داریم و باید با دنیا صحبت کنیم. ما باید از طریق استدلال، باطل بودن اندیشه‌های غرب را در مورد ایران اثبات کنیم. هیئت‌های اروپایی وقتی به ایران می‌آیند تعجب می‌کنند! زیرا فکر می‌‌کنند با وضع کردن تحریم‌های بلندمدت، باید صف‌های طولانی از مردم برای تأمین نیازهای روزمره، در کشور تشکیل شده باشد. زمانی که این افراد به ایران سفر می‌کنند متوجه می‌شوند که رسانه‌های صهیونیستی راجع به شرایط اجتماعی و معیشتی ایران دروغ می‌گویند!.

وی ادامه داد: مؤمن دو بار از یک سوراخ گزیده نمی‌شود!. در سفر هیئت پارلمانی فرانسه به ایران همه هماهنگی‌ها صورت گرفته و به هیچ عنوان این افراد قرار نیست با فتنه‌گران دیدار کنند.

این دیپلمات ایرانی اظهار کرد: جک استراو که برای مذاکره به ایران آمد از وی درخواست کردیم تا 20 عدد سانتریفیوژ راه‌اندازی کنیم اما او پاسخ داد که اجازه 2 عدد را هم نمی‌دهیم! چند روز پیش وقتی وی به ایران آمد از جک استراو پرسیدم که حالا از آن روزها دور شده‌ایم حال بگو، بازنده چه کسانی هستند؟! و او هیچ پاسخی نداد. پاسخی نداشت که بدهد کسانی که ایران را تحقیر کردند باید جواب کار خود را ببینند از همین رو اصل سفر مناسب است و باید با حفظ منافع جمهوری اسلامی و بدون حاشیه صورت بگیرد.

بروجردی با اشاره به هماهنگی و یگانگی نظر دولت و مجلس درمورد تحولات عراق، بیان کرد: در شورای امنیت ملی هر سه قوا حضور دارد و مسئله عراق در این شورا مورد بررسی قرار می‌گیرد. ارکان اصلی تصمیم‌گیری نظام در این شورا به بررسی این موضوع می‌پردازند البته مصوبات آن باید به تأیید رهبر انقلاب برسد که این ساختار، یک ساختار کاملاً پخته است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با توضیح اینکه پشت پرده حرکت تکفیری‌ها آمریکا، اسرائیل و انگلیس است و در این ماجرا کم‌رنگ‌ترین حلقه، بحث اختلاف شیعه و سنی است، در پاسخ به این پرسش که هدف تکفیری‌ها برپایی احکام اسلام است یا خیر؟، عنوان کرد: این تکفیری‌ها عالم اهل سنت را در کلاس درس به شهادت رساندند، تعداد زیادی از کشیشان را کشتند و با شیعیان نیز رفتاری به مراتب بدتر انجام دادند. شاهد هستیم که امروز این حرکت برای مخدوش کردن چهره اسلام صورت می‌گیرد.

وی در پاسخ به پیش‌بینی مقصد بعدی تکفیری‌ها با بیان اینکه مقصد بعدی تکفیری‌ها گورستان است!، به شفاف‌سازی در ساختار انتخاباتی ایران اشاره و بیان کرد: همه گروه‌ها در صندوق‌های رأ‌ی‌گیری نماینده دارند و وجود تقلب غیر ممکن است. در آن روز رهبر انقلاب به افراد معترض وقت دادند و فرمودند که صندوق‌ها را بازشماری کنید. این اتفاق رخ داد اما هیچ تغییری در نتیجه رأی‌گیری صورت نگرفت.

وی با بیان اینکه در طول جنگ دفاع مقدس، سرداران و چهره‌های زیادی داشتیم که خوش درخشیدند، افزود: شهید چمران به واسطه ویژگی جهاد با نفس به عنوان یک چهره بارز در تاریخ کشورهای اسلامی خوش درخشید و معنویت و روح لطیف، پیوند معنوی و عمیق با خالق متعال بود که او یک چهره فراتر از مبارزات معمولی او را به جهان شناخت و توانست مجاهدانه در صحنه ها پی در پی حضور موفق داشته باشد.

بروجردی ادامه داد: چمران بعد از 15 خرداد مسیر زندگی را عوض کرد و به مصر رفت و در کنار امام موسی صدر حرکت کمک و خدمت‌رسانی به محرومین را بنا گذارد و این حرکت دانشمند ایرانی در سرزمین‌های اسلامی، او را تبدیل به یک اسوه کرد که بعد از 23 سال به ایران بازگشت و با تجارب مبارزاتی که داشت، ستاد جنگ‌های نامنظم را در ایران رقم زد و یک لحظه جهاد در راه دفاع از حریم اسلام و ولایت فقیه را رها نکرد و امروز همه ما باید تلاش کنیم که اخلاق اسلامی و سجایای اسلامی جامعه در فقر به سر نبرد.

شهید چمران در پیدایش فرهنگ مقاومت نقش اساسی و مؤثر داشت

رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه فرهنگ مقاومت زاییده فرهنگ انقلاب اسلامی است، اظهار کرد: شهید مصطفی چمران در پیدایش فرهنگ مقاومت نقش اساسی و مؤثر داشت و توانست بدون تجهیزات نظامی، ولی با این بینش و تفکر امام و ولایت، برای اولین بار این اتفاق را رقم بزند و منطقه اشغالی فلسطین را آزاد کند.

وی اضافه کرد: دیدگاه انقلاب اسلامی و این پیروزی‌ها یک پدیده جدیدی در مقاومت شد و به نفع نیروی حزب‌الله و حماس تغییر کرد و از این نوع امدادها که متکی به قدرت خداوند است رخ داد و یک اتفاق افتاد و اقتدار نظام جهموری اسلامی ایران تغییر کرد و امام خمینی(ره) در آن زمان فرمودند که «خدا عجب مأمورانی دارد» و نیروی حزب‌الله از هم پیمانان ایران است.

بروجردی در پایان با اشاره به اینکه آمریکایی‌ها ماهیانه 12 میلیارد دلار در عراق هزینه کردند، گفت: آمریکایی‌ها با متحمل شدن این‌گونه هزینه‌ها، اقدام به بمب‌باران یک هزار نقطه از خاک عراق کردند و از آن طرف احزاب، مجلس و دولت فشارها را نپذیرفت و به همین خاطر آمریکا ناگزیر خاک این کشور اسلامی را ترک کرد و امروز چهارمین سال بحران سوریه است و این یک شکست بسیار مهم دیگری برای آمریکا و هم‌پیمانانش است و تأثیرگذاری ما در کشورهای اسلامی منطقه، ثأثیرگذاری فرهنگ انقلاب اسلامی است و تشکیل ارتش مردمی در عراق، نقش ویژه‌ای در پیروزی این کشور در مقابل گروهک تروریستی داعش خواهد داشت.

captcha