دانشگاه هنرهای اسلامی و سنتی استاد فرشچیان در مراحل اجرایی است
کد خبر: 1424532
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۲
ایمانی خوشخو:

دانشگاه هنرهای اسلامی و سنتی استاد فرشچیان در مراحل اجرایی است

گروه هنر: رئیس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: دانشگاه هنرهای اسلامی و سنتی محمود فرشچیان مراحل اجرایی خود را طی می‌کند و به‌زودی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی انقلاب فرهنگی، محمدحسین ایمانی خوشخو با اعلام این خبر گفت: هدف اصلی کمیسیون هنر و معماری، برقراری اتصال بین جامعه هنر و شورای عالی انقلاب فرهنگی به عنوان عالی‌ترین نهاد در حوزه فرهنگ کشور است.
وی ادامه داد: شاید به دلایلی در گذشته به بحث هنر کمتر پرداخته می‌شد و بیشتر به بحث فرهنگ و آموزش و سیاست‌گذاری‌های فرهنگی می‌پرداختند؛ در صورتی‌ که هنر جزء مؤلفه‌های مهم بخش فرهنگ است و بر همین اساس است که این کمیسیون شکل گرفت و تعامل خوبی هم با هنرمندان و اساتید حوزه‌های مختلف هنری برقرار شد.
ایمانی خوشخو  با اشاره به دستاوردهای کمیسیون هنر و معماری افزود: بحث پیشنهاد دانشگاه هنرهای اسلامی و سنتی استاد فرشچیان، یکی از دستاوردهای این کمیسیون بود که در شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید و در حال حاضر هم مراحل اجرایی آن در حال سپری است.
معاون هنری وزارت ارشاد دولت نهم  در ادامه گفت: این جزء اقدامات مهم و خوبی بود که انجام پذیرفت چرا که این‌گونه هنرها به عنوان سرمایه‌های معنوی ما محدود شده به هنرمندانی که دیگر اندکند که با رفتن هنرمندان، خود به خود این هنرها هم محو می‌شود و با تأسیس  این دانشگاه هنرمندان، افراد علاقمند و دارای استعداد را تربیت خواهند کرد.
رئیس کمیسیون هنر و معماری شورای عالی درباره جایگاه هنر در آموزش و پرورش تصریح کرد: پیرامون تأسیس این دانشگاه مباحث خوبی داشتیم و به نظر می‌رسد  به عنوان یک اقدام ریشه‌ای یکی از مواردی که باید صورت بگیرد در مورد خاستگاه خیلی از موضوعات از جمله هنر در آموزش و پرورش است.
ایمانی در پایان گفت: استعدادیابی باید از همان سنین کودکی انجام شود؛ ما از هنر می‌توانیم به عنوان یک تسهیل کننده آموزش در آموزش و پرورش استفاده کنیم همانطور که در کشورهای دیگر هم به همین صورت است و در این مورد با دبیرخانه شورای عالی آموزش و پرورش در حال  مذاکره هستیم.

captcha