کارگاه هم‎افزایی استادان دانشگاه شهید مدنی آذربایجان برگزار شد
کد خبر: 1425024
تاریخ انتشار : ۱۱ تير ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۱

کارگاه هم‎افزایی استادان دانشگاه شهید مدنی آذربایجان برگزار شد

گروه اندیشه: کارگاه هم‎افزایی استادان دانشگاه شهید مدنی آذربایجان با حضور حجت‎الاسلام نقدی برگزار شد.

به گزارش  بین المللی قرآن (ایکنا) از  آذربایجان شرقی، حجت الاسلام اصغر نقدی، رییس دفاتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‎های استان آذربایجان شرقی روز گذشته، 10 تیر در کارگاه دانش‌افزایی اساتید دانشگاه شهید مدنی آذربایجان گفت: ماه مبارک رمضان ماه نزول قرآن و ماه خودسازی و تزکیه است و یکی از بهترین اعمال در این ماه تلاوت قرآن است. البته باید توجه کرد تلاوت غیر از قرائت و خواندن است تلاوت یعنی تبعیت کردن و تالی قرآن یعنی تابع و پیرو قرآن، پیروی و تبعیت عملی دارد. و این رابطه پیروی از قرآن در قیامت تجسم عینی می یابد یعنی انسان پشت سر قرآن قرار می گیرد و قرآن که در دنیا امام او بود در قیامت هم امام او می شود و بدین طریق انسان را شفاعت می کند اینکه در نهج البلاغه حضرت امیر المومنین (ع) قرآن را شافع مشفع معرفی می کند به همین معناست.
حجت الاسلام نقدی با تاکید بر اهمیت و ضرو رت برگزاری دوره های دانش افزایی استاددان برای تحقق آرمان بلند وحدت حوزه و دانشگاه اظهار کرد: همانگونه که در صدر اسلام سیاست و دیانت یکی بود بنی امیه آن ها را از هم جدا کرد، حوزه و دانشگاه هم یکی بود نقشه های استعماری در قرون اخیر آن ها را از هم جدا کرد و از دانشگاه قداست زدایی نمود و از اهمیت ساقط کرد، علم قداست دارد، تعلیم و تعلم قداست دارد کلاس درس، آزمایشگاه، کتابخانه مثل مسجد و حسینیه مهم و مقدس هستند. حضرت امام راحل وحدت حوزه و دانشگاه را مطرح کرد تا ارزش و قداست را به دانشگاهها بر گرداند در آن صورت فعالیت علمی در دانشگاه عبادت می شود پویایی و برکت می یابد.
رییس استانی نهاد در ادامه سخنانش با طرح سوال معنای استقلال دانشگاه چیست؟ اظهار نمود:  در جهان امروز قرائت های مختلفی از استقلال دانشگاه وجود دارد. برخی استقلال مالی را مطرح می کنند. پست مدرن ها استقلال از هر عامل تاثیر گذار مانند دولت، مذهب فلسفه حاکم برجامعه، گروه های سیاسی برایر دانشگاه توصیه می کنند. اما استقلال در جمهوری اسلامی به همان به همان معناست که از آغاز انقلاب اسلامی مردم در شعارهای خود تفسیر کرده اند یعنی نه شرقی و نه غربی، و نیز حضرت امام (ره) در وصیت نامه سیاسی الهی خود بر آن تاکید کرده است آنجا که فرمود:" توصیه می کنم که برای نجات خود و کشور عزیز و اسلام آدم ساز، دانشگاه ها را از انحراف و غرب و شرق زدگی حفظ و پاسداری کنید و با این عمل انسانی و اسلامی خود دست قدرت های بزرگ را از کشور قطع و آنان را ناامید نمایید" از شعارهای محوری انقلاب اسلامی استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و نه شرقی و نه غربی جمهوری اسلامی بود که از فراز نخستین شعار دوم استقال شعار اول را تفسیر می کند. مردم در شعارهای خود برای همه نهاد های کشور هم استقلال به معنایی که گفته شد طلب می کردند و هم جمهوریت و هم اسلامیت را، اینکه امروز صحبت از اسلامی سازی  دانشگاه هاست، خواست مردم از اول انقلاب بوده است و همین طور جمهوریت و رای و نظر مردم در اداره کشور و نهادهای آن مانن دانشگاه ها از اهداف والای انقلاب اسلامی است.

captcha