راه‌اندازی شبکه‌های عمرانی ایثارگران در استان مرکزی
کد خبر: 1426637
تاریخ انتشار : ۱۶ تير ۱۳۹۳ - ۰۹:۱۷
مدیرکل بنیاد شهید استان مرکزی خبر داد:

راه‌اندازی شبکه‌های عمرانی ایثارگران در استان مرکزی

گروه اجتماعی: حجت‌الاسلام هنرمند با بیان اینکه راه‌اندازی شبکه‌های عمرانی به‌منظور رفاه حال ایثارگران استان از جمله اقدامات این نهاد است، افزود: اداره‌کل راه و شهرسازی استان در راستای اجرای تعهدات خود به ایثارگران و خانواده معظم شهدا نهایت تلاش خود را دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، حجت‌الاسلام حسن هنرمند، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی عصر روز گذشته، 16 تیر در نشست مشترک این نهاد با اداره راه و شهرسازی استان در رابطه با پیگیری مشکلات مسکن ایثارگران که در کانون شاهد اراک برگزار شد ضمن تبریک فرارسیدن ماه مبارک رمضان این ماه سراسر نور را منشأ خیر و برکت عنوان کرد و گفت: این ماه الهی فرصتی است که خداوند متعال در اختیار بندگان مخلص و باایمان خویش قرار داده و بسیار شایسته است که از این فرصت کوتاه نهایت بهره برده شود.

وی اضافه کرد: ماه رمضان ماه بهره‌مندی از معنویت و اخلاق اسلامی است؛ از این‌‌رو با بهره‌گیری از معنویات و ظرفیت‌های نهادینه شده این روزهای الهی در واقع از آبشخور معنویت سیراب و از سرچشمه ناب معرفت الهی بهره‌مند و با عبادت و راز و نیاز با خداوند نسبت به نزدیک کردن خویش به حضرت حق تلاش کنیم.

حجت‌الاسلام هنرمند با بیان اینکه خداوند همانگونه که میان مکان‌ها، خانه خود و میان انسان‌ها، پیامبر اعظم(ص) و ائمه اطهار(ع) را برتری داده است، اظهار کرد: ماه مبارک رمضان نیز نسبت به بقیه زمان‌ها از برتری خاصی برخوردارست.

این مقام مسئول در ادامه با تأکید بر اینکه در این ماه پر از خیر و برکت همه فرصت‌ها و زمینه‌ها برای رسیدن به مقام قرب الهی فراهم است، افزود: انسان با همت و اراده خویش و استفاده از روح معنویت نهفته شده در این ماه می‌تواند درجات عالی کمال را طی کند.

حجت‌الاسلام هنرمند ماه رمضان را ماه بخشش و مغفرت دانست و بر ضرورت پرهیز از گناه و انجام اعمال صالح در این روزها و شب‌های به یادماندنی تأکید کرد و گفت: مؤمنان با انجام افعال نیک و خداپسندانه سعی در جلب رضایت حضرت دارند که امید است در طی ماه‌های دیگر نیز ادامه داشته باشد.

وی با بیان اینکه ماه رمضان یکی از فرصت‌های ویژه‌ای است که خداوند در اختیار بندگان خود قرار داده است، گفت: ماه رمضان یکی از نسیم‌های رحمت الهی است که ما خود را در معرض آن قرار می‌دهیم.

مدیرکل بنیاد شهید مرکزی در ادامه به اهمیت روزه و دستاوردهای این ماه نورانی اشاره کرد و رسیدن انسان به قدرت توانمندی و مهارت تقوایی را از جمله دستاوردهای روزه‌داری برشمرد و گفت: مؤمنان واقعی از تمامی لحظات این ماه الهی استفاده کرده و آن را فرصتی دست نیافتنی برای کسب مدارج الهی نام برد.

هنرمند در بخشی دیگر از سخنان خویش به سالروز وفات حضرت خدیجه(س) نیز اشاره کرد و افزود: نخستین ویژگی بارز حضرت خدیجه(س)، فهم، درایت و تدبیر و مدیریت ایشان بود، به‌گونه‌ای که در زمانی که زنان جامعه در انزوا به‌سر می‌بردند، ایشان با چهار کشور اطراف خود، رابطه اقتصادی برقرار کرد.

مدیرکل بنیاد شهید مرکزی با بیان اینکه راه‌اندازی شبکه‌های عمرانی به‌منظور رفاه حال ایثارگران استان از جمله اقدامات این نهاد است، اضافه کرد: امید است با همکاری و مساعدت اداره‌کل راه و شهرسازی استان در راستای اجرای تعهدات خود به ایثارگران و خانواده معظم شهدا نهایت تلاش خویش را می‌کند.

به گزارش ایکنا؛ مهرجو، سرپرست معاونت عمران و مسکن بنیاد شهید و امور ایثارگران استان مرکزی نیز در این نشست درخصوص مشکلات مسکن ایثارگران، گفت: مسکن از کلیدی‌ترین بخش‌های اقتصادی کشور به‌شمار می‌رود که باید توسط تمامی دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی مورد توجه قرار گیرد.

وی ضمن با اشاره به تأثیرگذار بودن مسکن در اقتصاد کلان، خرد و سیاست‌گذاری، اضافه کرد: در اقتصاد کلان عمران و مسکن سهم قابل توجهی را در تولید ناخالص ملی ایفا می‌کند؛ چراکه دارای یک قدرت اشتغال‌زایی در بخش عمران است.

مهرجو در تشریح اقتصاد خرد، گفت: در این نوع اقتصاد مسکن به‌عنوان اولین سرپناه مطرح شده و دارایی یک خانواده را تشکیل می‌دهد؛ بنابراین مسکن به‌عنوان مهم‌ترین مشوق در خانوار محسوب شده و در حال حاضر هزینه‌های خانوار به‌سوی عمران و خرید مسکن در حال حرکت است.

وی بیان کرد: بر اساس بند «ل» ماده 44 قانون بودجه، اداره راه و شهرسازی موظف است با هماهنگی بنیاد شهید نسبت به تأمین مسکن و یا زمین مسکونی برای حداقل 52 هزار نفر از واجدان شرایط که قبلاً از زمین و مسکن واگذاری از سوی دولت استفاده نکرده‌اند، اقدام کند.

این مقام مسئول در پایان اظهار کرد: واگذاری زمین در استان مرکزی از سال 91 آغاز شده است که تعداد 403 واحد در سال 91 و تعداد 740 واحد در سال 92 در برنامه واگذاری قرار گرفته‌ است.

captcha