استقبال بی‌نظیر مردم از مراسم ترتیل‌خوانی قرآن در همدان
کد خبر: 1427338
تاریخ انتشار : ۱۷ تير ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۵

استقبال بی‌نظیر مردم از مراسم ترتیل‌خوانی قرآن در همدان

گروه فعالیت‌های قرآنی: خوشبختانه حضور مردم در طرح ترتیل‌خوانی بسیار چشم‌گیر و قابل توجه بوده است به طوری که حضور مردم در روز اول ماه مبارک رمضان به اندازه روز پایانی در سال قبل بوده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان، همزمان با آغاز ماه مبارک رمضان و طنین‌انداز شدن نوای ملکوتی قرآن در شهرها و روستاها، استان همدان نیز مانند استان‌های دیگر با برگزاری محافل انس با قرآن و ترتیل‌خوانی جمعی به استقبال این ماه پر از نعمت و فراوانی رفته است.

حسینیه امام خمینی(ره) دو سالی است که میعادگاه عاشقان به قرآن و دعاکنندگان برای ظهور منجی آخرالزمان(عج) شده است، بندگان روزه‌داری که با وجود گرمی هوا، روزهای بلند تابستان از مسیرهای دور و نزدیک برای جمع‌خوانی قرآن کریم طی کرده و به این حسینیه می‌آیند.

در این جمع اقشار و گروه‌های مختلف حضور دارد از افراد سالخورده تا خردسالانی که به همراه والدین خود آمده‌اند، از جوانان تا کودکان و زنان و مردان، آری خواندن قرآن سن و سال، پیر و جوان نمی‌شناسد فقط باید مشتاق و عاشق قرآن باشی تا بتوانی لذت حضور در این محفل نورانی را درک کنی.

غلامرضا فرهادی مژده، مسئول برگزاری ترتیل‌خوانی در حسینیه امام خمینی(ره) در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایکنا، اظهار کرد: خوشبختانه حضور مردم در طرح ترتیل‌خوانی بسیار چشم‌گیر و قابل توجه بوده است به طوری که حضور آنها در روز اول ماه مبارک رمضان به اندازه روز پایانی در سال قبل بوده است.

وی افزود: طرح ترتیل‌خوانی در حسینیه امام خمینی(ره) دو سال است که در این مکان اجرا می‌شود و در سال‌های قبل در مسجد جامع همدان اجرا می‌شده است.

فرهادی مژده درباره مقدمات اجرای این طرح گفت: از ابتدای سال دغدغه برگزاری این محفل قرآنی را داشتیم و در اردیبهشت ماه مکاتباتی با استانداری صورت گرفت و مرحله به مرحله مقدمات ترتیل‌خوانی انجام پذیرفت.

مسئول برگزاری ترتیل‌خوانی اضافه کرد: صدا و سیمای مرکز همدان، بنیاد قرآن مجید استان و معاونت فرهنگی و اجتماعی شهرداری همدان در اجرای این طرح همکاری‌های بسیاری را با سازمان تبلیغات انجام دادند.

ترتیل‌خوانی قاری مصری در همدان

مسئول درالقرآن تبلیغات اسلامی استان یادآور شد: علاوه بر برنامه ترتیل‌خوانی که تا پایان ماه مبارک رمضان ادامه دارد برنامه جشن میلاد امام حسن مجتبی(ع) در نیمه ماه مبارک، دعوت از یک قاری مصری و ویژه‌برنامه‌های ایام شهادت امیر‌المؤمنین علی(ع) به مدت سه روز از دیگر برنامه‌هایی است که در حسینیه امام همدان برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال کار ویژه‌ایی در حسینیه انجام گرفته است، بیان کرد: ثبت نام از خادمان افتخاری به جهت نظم بخشیدن به صفوف قرآن خوانان طرح جدیدی بود که صورت گرفت و در حال حاضر 10 نفر از بانوان و آقایان در قالب خادم افتخاری فعالیت می‌کنند.

فرهادی مژده به انتخاب قاریان این طرح اشاره و عنوان کرد: قاریان این طرح 10 نفر به‌صورت ثابت هستند که دارای تأییدیه شورای عالی قرآن هستند.

طرح ترتیل‌خوانی نیازمند بودجه است

وی به برخی از مشکلات پیش روی این طرح اشاره و بیان کرد: همانگونه که برگزاری یک همایش یک روزه نیازمند بودجه و اعتبارات خاص است برگزاری محفل انس با قرآن آن هم به مدت یک ماه نیازمند بودجه ویژه است که به کمک مردم و مسئولان در این باره نیازمند هستیم.

مسئول برگزاری طرح ترتیل‌خوانی به تهاجم فرهنگی در ماهواره‌ها و اینترنت اشاره و عنوان کرد: با وجود اقشار مختلف مردم در این مراسم، عدم حضور مسئولان استانی یکی دیگر از مشکلات این طرح است زیرا حضور مسئولان باعث دلگرمی مردم و تشویقی برای حضور پررنگ‌تر آنها می‌شود.

وی در پایان گفت: از آنجایی که مقام معظم رهبری به تربیت 10 میلیون حافظ قرآن تأکید و سفارش کرده‌اند، تبلیغات اسلامی همدان با ارائه طرحی مبنی بر حفظ قرآن برای کارمندان سازمان تبلیغات و خانواده‌های آنها عملیاتی کردن این طرح را از درون خود آغاز کرده است زیرا تا زمانی که خود ما حافظ قرآن نباشیم نمی‌توانیم دیگران را به این طرح دعوت کنیم.

captcha