تقویت بسیج و فرهنگ دینی کار بزرگ جامعه روحانیت است
کد خبر: 1441564
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۳ - ۱۱:۰۸
آیت‌الله حسینی‌بوشهری:

تقویت بسیج و فرهنگ دینی کار بزرگ جامعه روحانیت است

گروه سیاسی: مدیر عالی حوزه‌های علمیه کشور گفت: بسیج حافظ دستاوردهای بزرگ انقلاب است و آن چه که سبب تقویت بسیج و فرهنگ دینی می‌شود جامعه روحانیت است.

آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری، مدیر عالی حوزه‌های علمیه کشور

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان رضوی، آیت‌الله سیدهاشم حسینی‌بوشهری، مدیر عالی حوزه‌های علمیه کشور 29 مردادماه در نخستین هم‌اندیشی «نقش حوزه‌های علمیه و بسیج در مدیریت جهادی و عرصه فرهنگ» در مشهد با اشاره به نهاد بسیج به عنوان حافظ دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت: بسیج یکی از دستاوردهای بزرگ انقلاب به شمار می‌رود به گونه‌ای که امروز حیثیت نظام بر بسیاری از موارد وابسته به نهاد مقدس بسیج استوار است زیرا اگر ما بسیج را نداشتیم در عرصه‌های مختلف نظام به دلیل طمع‌ورزی‌ها و عداوت‌وریزی‌های دشمنان با مشکلات جدی مواجه می‌شدیم.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری با بیان اینکه فرهنگ بسیج فرهنگ شجاعت، معنویت و غیرت دینی است، اظهار کرد: شاید بتوان ادعا کرد، پایه اصلی بسیج در زمان پیامبر اکرم(ص) نهاده شد زیرا پس از آزار و اذیت مسلمانان توسط قوم قریش، مسئله هجرت و اذن جهاد مطرح شد و در آنجا بود که شور و حماسه بسیجی شکل گرفت.

وی با اشاره به ویژگی‌های بسیج و جامعه روحانیان بسیجی بیان کرد: یک بسیجی با خداوند رابطه متقابل دارد و در مقابل مؤمنان فروتن و در مقابل کفار دشمن‌ستیز است، همچنین بسیجی در تمام عرصه‌ها وارد میدان می‌شود و در جنگ نظامی و فرهنگی نظام‌داری می‌کند.

آیت‌الله حسینی‌بوشهری با بیان اینکه در روح بسیج رکود و ایستایی وجود ندارد و کار بسیج یک حرکت جمعی است، تأکید کرد: بسیج در تمام ابعاد جامعه بر اساس رسالت خود عمل می‌کند و در زمان جنگ یک سرباز فداکار و در عرصه علم یک طلبه و دانشجو به شمار می‌رود.

وی یکی از ویژگی‌های روحانیت بسیجی را گسترش فرهنگ دینی در جامعه دانست و گفت: روحانیت، تبلیغ شجاعانه، مقتدرانه، صیانت و پاسداشت از آموزه‌های دینی و همراهی با مردم در عرصه‌های مختلف اجتماعی را در دستور کار خود قرار داده است.

مدیر عالی حوزه های علمیه کشور با بیان اینکه آن چه که سبب تقویت بسیج و فرهنگ دینی می‌شود جامعه روحانیت است، اظهار کرد: بر این اساس لازم است جامعه روحانیت برای حفظ اسلام پای کار بمانند، ناملایمات را تحمل کنند و زخم و طمع دشمن را بپذیرند.

وی با اشاره به بروز انحرافات مختلف در جوامع دینی گفت: در حال حاضر انحرافات فراوانی پا به میدان گذاشته‌اند که مردم و جامعه را تهدید می‌کند، بنابراین باید برای طلاب فضای رشد علمی را فراهم کرد زیرا طلبه‌ها زمانی می‌توانند نقش آفرینی کنند تا رشد مناسب علمی داشته باشند.

captcha