ثبت نام ۲۶ نفر در کلاس آموزشی طرح اعطای مدرک تحصیلی به حفاظ قرآن
کد خبر: 1446402
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۳۹
در خراسان جنوبی صورت گرفت؛

ثبت نام ۲۶ نفر در کلاس آموزشی طرح اعطای مدرک تحصیلی به حفاظ قرآن

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی خراسان جنوبی گفت: تاکنون ۲۶ نفر از بانوان و آقایان در سطح استان در کلاس آموزشی طرح اعطای مدرک تحصیلی به حفاظ قرآنی ثبت نام کرده‌اند.

محمد الهی، مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی خراسان جنوبی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، با تأکید بر انجام طرح‌های ابلاغی از سوی اتحادیه کشور به اتحادیه استان‌ها، گفت: این طرح‌ها به‌طور کامل از اتحادیه استان‌ها به مؤسسات، مراکز و خانه‌های قرآن شهری و روستایی ابلاغ شده و به طور کامل انجام شده است که از جمله آن اجرای طرح 1448 بود.

مدیرعامل مجمع قاریان خراسان جنوبی با اشاره به اجرای طرح اعطای مدرک به حفاظ قرآنی در صورت قبولی در آزمون شفاهی و کتبی که از سوی سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌شود، ادامه داد: براساس این طرح حفاظ قرآن کریم، می‌توانند در کنکور بهمن‌ماه که برای کارشناسی ارشد برگزار می‌شود، شرکت کنند و یک‌سری سرفصل‌ها را امتحان دهند و سپس در صورت قبولی، در آزمون حسن حفظ، شرکت کنند.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی خراسان جنوبی بیان کرد: در صورت قبولی در این دو مرحله، به افرادی که دیپلم یا زیردیپلم هستند مدرک کارشناسی و افرادی که دارای مدرک کارشناسی هستد مدرک کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث اعطا می‌شود.

الهی عنوان کرد: در سال گذشته 28 نفر از بانوان حافظ کل قرآن کریم در سطح شهرستان بیرجند در این طرح ثبت‌ نام کرده‌اند که از این تعداد 10 نفر در طول دوره ریزش کردند که 18 نفر در کنکور بهمن‌ماه شرکت کردند.

مدیرعامل مجمع قاریان خراسان جنوبی تأکید کرد: از این تعداد متقاضی در شهرستان، 17 نفر قبول شدند که بین 75 تا 95 درصد 150 سؤال آزمون را به طور صحیح پاسخ گفتند. این افراد 26 و 27 مردادماه در آزمون شفاهی این طرح که در تهران برگزار شد حضور یافتند که از این تعداد 12 نفر موفق به دریافت مدرک شدند.

وی عنوان کرد: امسال نیز این طرح را در سطح استان خراسان جنوبی فراخوان زدیم که تاکنون 26 نفر در این طرح ثبت نام کرده‌اند که از این تعداد چهار نفر آقایان هستند.

برگزاری کلاس تقویتی طی دو روز در هفته به مدت 6 ساعت

الهی افزود: برای این افراد، کلاس تقویتی کنکور و آشنایی با سؤالات طی دو روز در هفته به مدت شش ساعت برگزار می‌شود.

مدیرعامل اتحادیه مؤسسات قرآنی ـ مردمی خراسان جنوبی گفت: علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام در این طرح و حضور در کلاس‌ها می‌توانند با شماره 2214500 -0561 تماس بگیرند و شروع دوره از ابتدای مهرماه سال‌جاری خواهد بود.

وی در پایان یادآور شد: برای تخفیف کلاس‌های هماهنگی‌ها و صحبت‌هایی به همت مجمع قاریان استان و با همکاری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی انجام شده است تا کمکی جهت برپایی این دوره‌ها شود که قول‌های مساعدی نیز داده شده است.

یادآور می‌شود، مجمع قرآنی استان خراسان‌ جنوبی از سال 65 فعالیت‌ خود را آغاز کرده است اما از سال 67  با اخذ مجوز، فعالیت رسمی خود را از سرگرفته است. این مجمع یک مؤسسه غیرانتفاعی است که آموزش قرآن را به صورت رایگان ارائه می‌کند.

captcha