دهه کرامت؛ فرصتی جهت ترویج سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی
کد خبر: 1447143
تاریخ انتشار : ۱۵ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۳:۵۴
حجت‌الاسلام طاهری عنوان کرد:

دهه کرامت؛ فرصتی جهت ترویج سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی

گروه اجتماعی: رئیس هیئت امنای آستان مقدس حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز با بیان اینکه دهه کرامت، دهه نورانیت است، آن را فرصتی جهت ترویج سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی دانست.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحی‌الدین طاهری، رئیس هیئت امنای آستان مقدس حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، دهه کرامت را دهه نورانیت دانست و گفت: در این دهه انوار الهی به برکت اهل بیت(ع) به‌ویژه امام هشتم، حضرت معصومه(س)، احمدبن موسی(ع) و تمام بقاع متبرکه بر کشور ایران و سایر نقاط دنیا می‌تابد.

وی تأکید کرد: اهمیت و بزرگداشت این دهه یکی از مهم‌ترین نکاتی است که باید بیش از گذشته به آن توجه کنیم و جهت ترویج سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی خود باید به بزرگداشت این بزرگواران و ایام دهه کرامت توجه بیشتری کنیم.

تشریح برنامه‌های دهه کرامت آستان حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع)

حجت‌الاسلام طاهری در ادامه سخنان خود به تشریح برنامه‌های آستان حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) در ایام دهه کرامت پرداخت و گفت: برنامه‌های دهه کرامت از شب میلاد حضرت معصومه(س) آغاز شده است.

وی افزود: این برنامه‌ها بعد از نماز مغرب و عشاء با سخنرانی حجت‌الاسلام حسین انصاریان، استاد اخلاق و پژوهشگر دینی برجسته کشورمان و همچنین مولودی‌خوانی برگزار شد.

دبیر اجرایی جامعه روحانیت شیراز برگزاری مراسم غبارروبی و عطرافشانی حرم مطهر را از دیگر برنامه‌های دهه کرامت این آستان عنوان کرد و گفت: در شب پنجم ذی‌القعده که روز ملی بزرگداشت امامزادگان است نیز برنامه مفصلی با حضور اقشار مختلف مردم و رسانه‌های گروهی اجرا شد.

حجت‌الاسلام طاهری گفت: همچنین در شب بزرگداشت حضرت احمدبن موسی(ع) برنامه ویژه‌ای با حضور خادمان آستان آن حضرت در حرم حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) برگزار شد.

رئیس هیئت امنای آستان مقدس حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز با بیان اینکه برنامه‌های مختلفی در شب و روز میلاد امام رضا(ع) در این آستان مقدس برگزار می‌شود، گفت: این برنامه‌ها از امشب، 15 شهریور همزمان با نماز مغرب و عشاء در این آستان مقدس آغاز می‌شود.

وی اضافه کرد: در این مراسم حجت‌الاسلام عبدی، مدرس حوزه و دانشگاه سخنرانی خواهد کرد و در شب دوم یعنی فردا شب نیز بعد از نماز مغرب و عشاء حجت‌الاسلام خسروپناه، رئیس مؤسسه پژوهشی کلام و فلسفه سخنرانی می‌کند.

رئیس هیئت امنای آستان مقدس حضرت سیدعلاءالدین حسین(ع) شیراز گفت: تمام این برنامه‌ها با مداحی و مولودی‌خوانی مداحان اهل بیت(ع) همراه است.

captcha