توجه بیشتر به مراکز قرآنی ویژه نابینایان
کد خبر: 1448338
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۶
مدیر مؤسسه جابربن عبدالله انصاری خواستار شد:

توجه بیشتر به مراکز قرآنی ویژه نابینایان

گروه مؤسسات قرآنی مردم‌نهاد: سلگی، مدیر مؤسسه قرآن و عترت جابربن عبدالله انصاری گیلان گفت: کمبود بودجه، موجب شده است تا در ترم تابستان مؤسسه نابینایان قرآن و عترت جابربن عبدالله انصاری گیلان، فقط رشته حفظ قرآن برگزار شود.

خدیجه سلگی، مدیر مؤسسه قرآن و عترت جابربن عبدالله انصاری گیلان در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) با بیان این خبر گفت: مؤسسات قرآنی که مشغول فعالیت و برگزاری دوره‌هایی ویژه قرآن‌آموزان نابینا هستند دارای مشکلات بسیاری‌اند.

وی ادامه داد: مؤسسه قرآن و عترت جابربن عبدالله انصاری نیز که هدف خود را فعالیت در زمینه قرآن‌آموزی به نابینایان قرار داده است به دلیل کمبود حمایت‌های مناسب و بودجه در ترم تابستان توانست، تنها رشته حفظ را برگزار کند.

سلگی اظهار کرد: حال آنکه دیگر مؤسسات، برای برپایی دوره‌های خود از قرآن‌آموزان و شرکت‌کنندگان در دوره‌هایشان شهریه دریافت می‌کنند اما این مؤسسه باید حتی هزینه ایاب و ذهاب آنان را به دلیل عدم برخورداری از تمکن مالی، پرداخت کند.

مدیر مؤسسه قرآن و عترت جابربن عبدالله انصاری با تأکید بر اینکه برخی از مؤسسات ویژه نابینایان سعی دارند تا با حداقل امکانات، زمینه‌های انس با قرآن را برای روشندلان آماده و مهیا کنند، عنوان کرد: اثربخشی این مؤسسات و برگزاری دوره‌های آموزشی با کیفیت، نیازمند جذب حمایت مالی خیّرین است.

وی با اشاره به اینکه این مؤسسه زیر نظر دو اتحادیه تشکل‌های قرآنی و اتحادیه مؤسسسات قرآنی ـ مردمی کشور است، افزود: نباید فعالیت‌های این مؤسسات با مؤسساتی که ویژه قرآن‌آموزان بینا و معمولی است سنجیده شود.

سلگی با تأکید بر استقبال بیشتر خیرین از مؤسسات خیریه و درمانی، تصریح کرد: خوشبختانه خیّری پیدا شده است که در نظر دارد تا ملکی که در تهران دارد برای راه‌اندازی مؤسسه مرکزی، ویژه جذب حمایت‌های مردمی و خیّران و افراد متمکن، برای نابینایان قرار دهد تا در این صورت شاهد درخشیده شدن بیشتر مؤسسه قرآن و عترت جابربن عبدالله انصاری در زمینه فعالیت‌های قرآنی و جذب بیشتر قرآن‌آموزان نابینا باشیم.

مدیر مؤسسه قرآن و عترت جابربن عبدالله انصاری اضافه کرد: گروه تواشیح این مؤسسه نیز برای مسابقات اوقاف و امور خیریه آماده می‌شود، چنانکه در سال گذشته گروه تواشیح مؤسسه فوق در دو بخش بانوان زیر 16 سال و بالای 16 سال حائز رتبه شد.

وی ادامه داد: نمایشگاهی از مجموعه فعالیت‌های مؤسسه، شامل ارائه وسایل آموزشی و کمک آموزشی ویژه نابینایان و قرآن خط بریل در آینده‌ای نزدیک برپا می‌شود.

سلگی همچنین تصریح کرد: حدود 12 نفر از قرآن‌آموزان بانو و آقای مؤسسه قرآن و عترت جابربن عبدالله انصاری که حائز رتبه برتر در سطح استان شده‌اند در مسابقات «قرآن؛ جامعه کار و تلاش کشور»  که از سوی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آینده نزدیک برگزار می‌شود در رشته‌های حفظ کل، 15 و 10 جزء، مفاهیم نهج‌البلاغه، قرائت و اذان به رقابت می‌پردازند.

captcha