اعطای 25000 میلیارد ریال از سوی خیّران برای اجرای پروژه‌های درمانی
کد خبر: 1451755
تاریخ انتشار : ۲۹ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۲:۴۶
قائم‌ مقام مجمع خیرین سلامت کشور خبر داد:

اعطای 25000 میلیارد ریال از سوی خیّران برای اجرای پروژه‌های درمانی

گروه اجتماعی: قائم‌ مقام مجمع خیّران سلامت کشور از همکاری ۵۰ هزار خیّر با این مجمع خبر داد و گفت: از زمان تأسیس این مجمع تاکنون حدود ۲۵ هزار میلیارد ریال از سوی خیّران کشور برای احداث مراکز بهداشتی درمانی و خرید تجهیزات بیمارستانی اعطا شده است.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خراسان جنوبی، سیدعباس پورهاشمی، قائم مقام مجمع خیّران سلامت کشور امروز، 29 شهریورماه در نشست اعضای مجمع خیّران سلامت خراسان جنوبی با اشاره به گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد شهدا گفت: بعد از انقلاب مردم بر اساس مبانی اعتقادی و دینی همت زیادی در کمک به هم‌نوعان خود داشته‌اند و در دوران دفاع مقدس و دوران سازندگی و همه صحنه‌ها و حوادث به خوبی مشارکت کرده‌اند.



وی با بیان اینکه به دنبال تأکیدات مقام معظم رهبری برای حضور و مشارکت مردم در بخش سلامت، این موضوع در اولویت کاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی قرار گرفت و از چند سال پیش منجر به تشکیل مجمع شد، افزود: در حال حاضر 180 انجمن خیّران سلامت در مناطق مختلف کشور فعال است.



قائم مقام مجمع خیّران سلامت کشور گفت: بیش از 50 هزار خیّر و نیکوکار در بخش سلامت رسماً با مجمع همکاری می‌کنند و بیش از 5 هزار نفر هیئت‌امنا و هیئت‌ مدیره در این مجامع عضویت دارند.



پورهاشمی با بیان اینکه از زمان تأسیس این مجمع تاکنون حدود 25 هزار میلیارد ریال از سوی خیّران کشور برای احداث مراکز بهداشتی درمانی و خرید تجهیزات بیمارستانی اعطا شده است، بیان کرد: تاکنون از سوی مجمع خیّران بیش از دو هزار و 400 مرکز درمانی و خانه بهداشت و بیمارستان ساخته شده است.



 وی ادامه داد: بیش از 13 میلیون متر مربع زمین به ارزش 800 میلیارد تومان ازسوی خیّران به مجمع اعطا شده است.



 قائم مقام مجمع خیّران سلامت کشور با بیان اینکه زمینه کاری مجمع فقط احداث نیست، یادآور شد: تعداد زیادی دستگاه دیالیز و عکس‌برداری توسط خیّران در استان‌ها تهیه شده است.



پورهاشمی با اشاره به گستردگی بخش سلامت نیاز آن را زیاد دانست و عنوان کرد: به دنبال این هستیم تا در هر بیمارستان یک مجمع خیّران تشکیل شود تا نیازهای درمانی بیمارستان‌ها را تأمین کنند.

captcha