برگزاری دومین یادواره شهدای صدا و سیمای مرکز خوزستان
کد خبر: 1455639
تاریخ انتشار : ۰۸ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲

برگزاری دومین یادواره شهدای صدا و سیمای مرکز خوزستان

کانون خبرنگاران نبأ/ حسین عبدالعزیزی: دومین یادواره شهدای صدا و سیمای مرکز خوزستان با حضور فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب‌ غرب کشور، بیژن نوباوه و با حضور خانواده ایثارگران صدا و سیمای مرکز خوزستان در اهواز برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، دومین یادواره شهدای صدا و سیمای مرکز خوزستان با حضور سردار خادم سیدالشهدا(ع)، فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب‌ غرب کشور، بیژه نوباوه، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی، خانواده شهید رهبر و خانواده ایثارگران صدا و سیمای مرکز خوزستان در سالن آمفی تئاتر گیت بوستان سازمان و آب و برق اهواز برگزار شد.

مسلم رحیمی، مدیر کل صدا و سیمای مرکز خوزستان در این مراسم با اشاره به اینکه صدا و سیمای خوزستان در تبیین، تبلیغ، تحکیم و تثبیت فرهنگ ایثارگری شهدای هشت سال دفاع مقدس همواره تلاش می‌کند، افزود: تهیه آرشیو اسناد، وصیتنامه‌ها و عکس‌های شهدا، یکی از گنجینه‌های با ارزشی است که می‌تواند در ترویج فرهنگ ایثار مورد استفاده قرار گیرد.

وی با بیان اینکه بازخوانی گوشه‌ای از ایثارگری و رشادت‌های رزمندگان در طول جنگ تحمیلی برای انتقال به نسل‌های جدید از مهم‌ترین وظایف صدا و سیمای مرکز خوزستان است، تصریح کرد: به‌زودی خاطرات، رشادت‌ها، شجاعت‌ها و دلاوری‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس به صورت مستند و آن هم با استفاده از تصاویر آرشیوی موجود برای نسل جوان از صدا و سیمای مرکز خوزستان به تصویر کشیده می‌شود. دفاع مقدس نمایش مجموعه‌ای از عظمت‌ها و جلوه‌های جلال و جمال یک ملت است.

رحیمی تصریح کرد: رزمندگان دوران هشت سال دفاع مقدس افرادی بودند که با جان گذشتگی، امنیت و آرامش را برای آیندگان تضمین کردند، آنها با ایمان راسخ و لبیک‌گویی به فرماندهی امام راحل در عرصه‌های مختلف دفاع مقدس کشور را در برابر تهدیدات دشمنان با سربلندی حفظ کردند. بازماندگان و خانواده‌های معظم شهدا و ایثارگران ظرفیت بزرگی برای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت هستند و تکریم آنها وظیفه همگان است.

مدیرکل صدا و سیمای مرکز خوزستان گفت: نقش رسانه ملی به‌ویژه صدا و سیمای مرکز خوزستان در دوران هشت سال دفاع مقدس بی‌بدیل بود و در آرشیو صدا و سیمای مرکز خوزستان تصاویر رشادت‌های شانزده شهید گرانقدر استان وجود دارد که بنا داریم با استفاده از تصاویر موجود درآرشیو نقش صدا و سیما در دفاع مقدس آن را به صورت مستند به تصویر بکشیم.

وی در پایان به اهمیت نقش صدا و سیما در دفاع مقدس به‌ویژه صدا و سیمای مرکز خوزستان به خاطر اهدا 16 شهید رسانه به این مرز و بوم اشاره کرد.

بیژن نوباوه خبرنگار سابق صدا و سیما و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی نیز در این یادواره با ذکر چند خاطره از دوران هشت سال دفاع مقدس و همکاری با شهید رهبر تصریح کرد: بنده درس‌های زیادی از شهید رهبر همچون درس خبرنگاری، شجاعت، ایثارگری و به کار گرفتن قرآن فراگرفتم.

وی در ادامه با بیان اینکه شهرستان اهواز در دوران هشت سال دفاع مقدس همچون صحرای کربلا بود، خاطرنشان کرد: ما خدا را شکر می‌کنیم که بهترین‌ها رفتند و بهترین‌ها را برایمان به ارمغان آوردند. ما متاسفیم که پس از بیست سال از جنگ صاحبان خودمان را گم کرده‌ایم.

سردار احمد خادم‌ سیدالشهدا فرمانده قرارگاه کربلا در جنوب‌ غرب کشور نیز در این یادواره گفت: امروز رهبری انقلاب را شخصی حکیم ، فرزانه ، فهیم و بزرگ برعهده دارند که نه‌تنها جهان اسلام، بلکه انسان‌های آزاده جهان به آن افتخار می‌کنند. اکنون جنگ به پایان رسیده است و هزینه آن را پرداخت کرده‌ایم؛ دفاع مقدس افتخاری برای جمهوری اسلامی ایران است و امروز در ثبات آرامش و امنیت هستیم.

یادآور می‌شود، در پایان این مراسم از حاج صادق آهنگران با اهدای لوحی تجلیل شد.

captcha