مداحان اهل‌ بیت(ع) رسانه مستقل، پرنفوذ، تأثیرگذار و گسترده هستند
کد خبر: 1460813
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۲۱:۳۵
عزت‌الله ضرغامی:

مداحان اهل‌ بیت(ع) رسانه مستقل، پرنفوذ، تأثیرگذار و گسترده هستند

گروه اجتماعی: رئیس رسانه ملی با بیان اینکه مداحان اهل‌ بیت(ع) رسانه مستقل و پرنفوذ و تأثیرگذار و گسترده هستند، اظهار کرد: در دهه محرم همه مردم در مراسم حسینی حضور می‌یابند و ما داستان‌های بسیاری از تحول مردم شنیده‌ایم و در اینجا مداحان نقش مهمی در ‌معرفت‌بخشی به مردم دارند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، عزت‌الله ضرغامی، رئیس صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران در اختتامیه دوازدهمین اجلاس بین‌‌المللی پیرغلامان حسینی که شب گذشته، 24 مهر در مصلی امام خمینی(ره) اهواز برگزار شد، با بیان اینکه خوزستان مقاوم و سربلند برای همه نسل‌ها و دنیا اسوه و الگوی مبارزه و مقاومت است، گفت: مقاومت مردم خوزستان امروز در همه دنیا شناخته شده و رمز موفقیت برابر استکبار است.

وی با تشکر از برگزارکنندگان اجلاسیه، صادق آهنگران، معاون صدای جمهوری اسلامی ایران، استاندار خوزستان، ستاد مرکزی تهران و... افزود: این مراسم تبدیل به مناسک ویژه‌ای شده است که مردم هنگام برگزاری آن خود را برای عزاداری دهه محرم آماده می‌کنند.

تجلیل از پیرغلامان؛ تجلیل از همه خوبی‌ها و فضیلت‌هاست

ضرغامی با بیان اینکه پیرغلامان اهل‌ بیت(ع) چشم و چراغ ما هستند، ادامه داد: تجلیل از آنها تجلیل از همه خوبی‌ها و فضیلت‌ها است چر‌اکه آنها در راه منقبت‌خوانی امام حسین(ع) عمر خود را صرف کرده و مویی سپید کرده‌اند و دلها را به اهل‌ بیت(ع) وصل کردند. پیرغلامان شناسنامه و هویت ما محسوب می‌شوند و ملت ایران به آنها شناخته می‌شود. مقام معظم رهبری مداحی را کاری بسیار بزرگ و مهم توصیف کرده و می‌‌فرمایند: «مداحی اهل‌ بیت همچون مجاهدت فی سبیل‌الله است.»

رئیس صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: گرمای محافل مذهبی در کشور ما به حضور مداحان بستگی دارد و حضور من در این مجلس به‌دلیل بهره‌گیری از فضای معنوی میان پیرغلامان حسینی است.

وی با اشاره به آیه 54 سوره زخرف «فَاسْتَخَفَّ قَوْمَهُ فَأَطَاعُوهُ إِنَّهُمْ کَانُوا قَوْمًا فَاسِقِینَ؛ پس قوم خود را سبک‏ مغز یافت [و آنان را فریفت] و اطاعتش کردند چرا‌که آنها مردمى منحرف بودند» تصریح کرد: خداوند در این آیه فرعون را فاسق و ظالم خطاب نمی‌کند اگرچه چنین بوده اما در این آیه به‌دلیل آنکه مردم بنی‌اسرائیل از فرعون اطاعت می‌کردند فاسق نامیده می‌شوند. اگر این مردم متوجه فضیلت‌ها بودند بندگی این فرد را نمی‌کردند و فرعون بر جهل آنها سوار بود.

ضرغامی عنوان کرد: بردگانی که از بردگی خود احساس رضایت دارند بزرگترین دشمنان آزادی محسوب می‌شوند. نقش رسانه‌ها و مداحان اهل‌ بیت(ع) در این جریان بسیار مهم است. مداحان اهل‌بیت(ع) رسانه مستقل و پرنفوذ و تأثیرگذار و گسترده هستند. در دهه محرم همه مردم در مراسم حسینی حضور می‌یابند و ما داستان‌های بسیاری از تحول مردم شنیده‌ایم. مداحان در آگاهی و معرفت‌بخشی به مردم و شناخت اصل دین یعنی استقامت در راه خدا و فضایل آن نقش دارند.

رئیس صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران گفت: سی و پنج سال انقلاب اسلامی سرشار از بصیرت و آگاهی مردم بوده است. حضرت علی(ع) می‌فرماید: «در فتنه اگر به سوی رهبری عادل باشیم هیچ ستمی به وجود نمی‌آید».

وی ادامه داد: فتنه‌های بسیار بزرگی در جوامع مختلف با تلفات بسیار را شاهد بودیم. دشمن به یارگیری از دانشگاهیان، نخبگان و روحانیون البته در مقیاسی محدود برای ایجاد فتنه تلاش کرد و براین اساس بود که مقام معظم رهبری فرمودند: «هر حرفی که دارید با دشمن مرزبندی کنید.»

ضرغامی تصریح کرد: فتنه دعوایی نیست که بگذرد و این فتنه با هدایت از خارج از کشور صورت گرفت. در فتنه حق و باطل مختلف می‌شوند اما در کشور ما این اتفاق رخ نداد و آنها ناامید شدند و مردم البته با بصیرت خود با هر گونه حرکت کوچک آنها مقابله می‌کنند.

رئیس صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران با اشاره به فضای مجازی در اختیار دشمن گفت: به محض آنکه جریانی پاک به این فضا وارد شود و قصد آگاهی‌بخشی داشته باشد آن را مسدود می‌کند. خباثت‌ها و جنایات بی‌سابقه داعش در طول تاریخ از طریق فضای مجازی که غرب، استکبار و آمریکا در اختیار آنها قرار داده منتشر می‌شود و البته این ائتلاف دروغین که مقام معظم رهبری آن را طنز خوانده‌اند با هدف اقدامات تروریستی و از بین بردن مسلمانان تشکیل شد.

وی گفت: به‌عنوان یک فرد مطلع می‌گویم دشمن در فتنه توانست از همه یارگیری کند اما از مداحان نتوانست. این جمع یک عمر برای اباعبدالله الحسین(ع) زحمت کشید و دلش را با امام حسین(ع) پیوند زد و اینان فریب نمی‌خورند که این امر نشان دهنده برکت و عظمت کار مداحان است که درس استقامت می‌دهند و امروز در دنیا تثبیت شده که تنها راه برای شکست استکبار مقاومت محسوب می‌شود. حتی سازشکاران و محافظه‌کاران نیز بر آن صحه گذاشته‌اند.

وی در پایان گفت: کشورهای دنیا از جمهوری اسلامی درس مقاومت را آموختند و بهترین آموزندگان مقاومت مراسم امام حسین(ع) و مداحان هستند.

captcha