عزاداری‌ها متناسب با شأن ایام محرم برگزار شود
کد خبر: 1464355
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۶

عزاداری‌ها متناسب با شأن ایام محرم برگزار شود

گروه اجتماعی: رئیس شورای شهر ساری با اشاره به اینکه باید عزاداری‌ها متناسب با شان محرم برگزار شود، اظهار کرد: بحث حضور روحانی در مراسم باید جدی گرفته شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از مازندران، علیجان شمشیربند، رئیس شورای شهر ساری شب گذشته، 4 آبان‌ماه در جلسه علنی شورای شهر با تسلیت ایام محرم، گفت: عزاداری برای بست روحیه دینی و دینداری بسیار تاثیر گذار است.

وی با اشاره به اینکه ما باید از مکتب حسینی الگو بگیریم تا جامعه از ناهنجاری‌های اجتماعی رنج نبرد، افزود: فرهنگ شدن برخی ناهنجاری‌ها، بکارگیری برخی آلات و ابزار در عزاداری‌ها، برقراری مراودات خارج از محدوده شرع در شب‌های تاسوعا و عاشورا، ریختن زباله در خیابان‌ها، کم توجهی به حق‌الناس از آسیب‌هایی است که باید برای حل آن تدبیر کنیم.

رئیس شورای شهر ساری با اشاره به اینکه در اسلام فقط صدای اذان اجازه داده شده که با صدای بلند پخش شود، تصریح کرد: صدای عزاداری‌ها نباید به گونه‌ای باشد که خانواده‌ها را دچار مشکل کند.

وی با اشاره به اینکه باید عزاداری‌ها متناسب با شأن محرم برگزار شود، افزود: بحث حضور روحانی در مراسم ها باید جدی گرفته شود.

در ادامه این جلسه مسعود پیری از اعضای شورای شهر ساری، گفت: باید دستگاه‌های متولی حوزه تبلیغات به تبیین الگوی صحیح عزاداری پرداخته تا عزداری‌ها از محتوای غنی برخوردار شوند.

وی افزود: گاهی اصل عزاداری تحت الشعاع اهداف دیگر قرار می‌گیرند که باید دستگاه‌های مرتبط با حساسیت بیشتری پیگیر شوند.

پیری تصریح کرد: در ایام محرم به رغم تلاش دستگاه‌ها، به سبب پایین بودن منابع فرهنگی نسبت به مطالبات مردم نمی‌توان اقدامی ماندگار و اثرگذار در حوزه فرهنگی انجام داد.

وی خواستار پیگیری جدی برای فضاسازی شهر و خدمات رسانی به دسته جات عزاداری شد.

captcha