چیستی معماری اسلامی نیاز به تعریف دقیق دارد/ ساماندهی حرم امامزاده میرعلی‌(ع) لارستان
کد خبر: 1472313
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۲۶

چیستی معماری اسلامی نیاز به تعریف دقیق دارد/ ساماندهی حرم امامزاده میرعلی‌(ع) لارستان

گروه اجتماعی: رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لارستان با بیان اینکه یکی از مباحثی که در سبک زندگی اسلامی به آن اشاره شده، معماری اسلامی است، گفت: چیستی و چگونگی معماری اسلامی نیاز به تعریف دقیق دارد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، حجت‌الاسلام سید ابوالفضل بوستانی، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان لارستان امروز، 20 آبان در جمع خبرنگاران با بیان اینکه یکی از مباحثی که در سبک زندگی اسلامی به آن اشاره شده، معماری اسلامی است، گفت: امروزه همه جا سخن از فاصله گرفتن ساخت‌وسازها از معماری ایرانی ـ اسلامی است، اما چیستی و چگونگی معماری اسلامی نیاز به تعریف دقیق دارد.
وی افزود: به حمد الهی مردم لارستان از گذشته‌ای بسیار دور و به‌عنوان نخستین خاستگاه حکومت اسلامی در ایران، به لحاظ فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی، معماری و غیره از جایگاه مذهبی والایی برخورداراند.

حجت‌الاسلام بوستانی در ادامه با اشاره به محور قرار گرفتن حرم مطهر امامزاده میرعلی‌بن الحسین(ع) در شهر لار ادامه داد: حرم در مرکزیت شهر قرار گرفته و می‌توان اقدامات بهتری را برای برون رفت از وضعیت فعلی در دستور کار قرار داد که در نخستین گامی که می توان برای نیل به این مهم لازم است، خریداری خانه‌های قدیمی، مخروبه و نیمه مسکونی فضای اطراف این مکان مقدس است.
وی ادامه داد: با یک برنامه‌ریزی و طرحی زیبا، اماکن مورد نیاز، همچون ایجاد پارک کوهپایه‌ای، زائرسرا، خانه عالم، پارکینگ، مراکز درمانی خیریه (دارالشفاء)، مراکز تجاری زیبا و مدرن و غیره و البته متناسب با معماری اسلامی تأسیس و بهره برد.
رئیس اداره اوقاف لارستان با بیان اینکه برای عملیاتی کردن این طرح بزرگ و پرهزینه، یک انسجام و نگاه همگانی منطقه‌ای و حتی فرامنطقه‌ای لازم است، گفت: آنچه باید مورد توجه قرار گیرد، بازسازی و ترمیم آثار تاریخی قرار گرفته در حاشیه این طرح است که باید با نگاه ویژه به آن پرداخته شود تا علاوه بر ایجاد یک مکان زیارتی، فضایی برای سیاحت و گردش نیز در کنار آن مهیا باشد.

captcha