نخستين همايش بين‌المللی زنان دانشمند مسلمان به كار خود پايان داد‌
کد خبر: 1879230
تاریخ انتشار : ۰۸ بهمن ۱۳۸۸ - ۱۷:۵۳

نخستين همايش بين‌المللی زنان دانشمند مسلمان به كار خود پايان داد‌

گروه بين‌الملل: اولين همايش بين‌المللی زنان دانشمند مسلمان پس از دو روز فعاليت ديروز پنج‌شنبه، هشتم بهمن‌ماه در سالن همايش وزارت علوم، تحقيقات و فن‌آوری به كار خود پايان داد.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، نخستين همايش بين‌المللی زنان دانشمند مسلمان از تاريخ هفتم بهمن‌ماه با هدف ارتقای جايگاه و نقش زنان مسلمان دانشمند در توسعه ابعاد مختلف دانش از طريق معرفی دستاوردهای زنان مسلمان در سطوح ملی، منطقه‌ای و بين‌المللی و ايجاد بسترها و سازكارهای همكاری ميان زنان مسلمان اين كشورها برگزار گرديد و امروز پس از دو روز فعاليت با سخنرانی وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكی به كار خود پايان داد.
در ابتدای مراسم افتتاحيه «طيبه ماهروزاده» دبير اين همايش بين‌المللی گفت: تصويب پيش‌نويس اساسنامه، تعيين اعضای هيات امنای شبكه، تاسيس شبكه و بانك اطلاعاتی زنان دانشمند مسلمان و تدوين راهبردی جهت دستيابی به اهداف مورد نظر از جمله نتايج مورد انتظار اين همايش بوده است.
ماهروزاده تصريح كرد: با توجه به وجود ديدگاه‌های مشترك ميان شركت‌كنندگان، پيش‌نويس شبكه زنان مسلمان جهان اسلام با تشكيل كميته تنظيم پيش‌نويس و دريافت بازخوردها و نظرات و اصلاحات مورد نظر شركت‌كنندگان، در تاريخ هشتم بهمن‌ماه به تصويب اعضای جلسه رسيد.
وی افزود: هيات امنای شبكه تعيين گرديد و بدين ترتيب نمايندگان كشورهای ايران، مالزی و تاجيكستان از منطقه آسيا، كشورهای سوريه، عراق و عمان از منطقه عربی و كشورهای مغرب، نيجريه و نيجر از منطقه آفريقا به عنوان هيات امنای شبكه تعيين شدند و همچنين پيشنهاد گرديد تا با هماهنگی مدير كل سازمان آيسيسكو، يك نفر از اقليت‌های مسلمان در كشورهای غير اسلامی به تركيب اعضای هيات امنا اضافه شود.
در بخش دوم اين نشست، «عزيز زاده» معاون مديركل سازمان اسلامی، آموزشی، علمی و فرهنگی(آيسسكو) ضمن ابلاغ تشكر پيام دبيركل آيسسكو، «عبدالعزيز بن عثمان التويجرى» به دست‌اندركاران و مسئولان اجرايی اين همايش، گفت: برگزاری چنين همايش‌هايی به مثابه مبارزه با تبليغات روزافزونی است كه امروزه عليه اسلام و آموزه‌های اسلامی صورت می‌گيرد.
وی همچنين اظهار كرد: دبيركل آيسسكو با پيشتاز خواندن زنان ايرانی در عرصه علم و دانش، از تعيين شهر تهران به عنوان مقر دبيرخانه استقبال كرد و همچنين از هيات امنای اين شبكه برای نهايی كردن اساسنامه در مقر آيسيسكو دعوت به عمل آورد.
در بخش پايانی اين نشست، «مرضيه وحيد دستجردی» وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكی ضمن خير مقدم و تشكر از حضور بانوان دانشمند مسلمان در اين همايش، برگزاری چنين همايشی را بازگوكننده پيام زن مسلمان به تمام جهانيان توصيف كرد.
وی با تاكيد بر اين كه ملاك قرآن و اسلام در ارزش‌گذاری ميان جنس بشر تقوا است و نه جنسيت، خاطر نشان كرد: عملی كردن اسلام به طور كامل باعث پيشرفت زنان و برجسته سازی نقش آنان در جامعه است و نشان دادن ارزش واقعی كه اسلام به زن بخشيده موجب عزت اسلام ميان جهانيان می‌شود.
وی همچنين عنوان كرد: زنان نيمی از جامعه هستند كه نيمه دوم جامعه را در دامان خود پرورش می‌دهند و ما امروزه پس از گذشت سی سال از پيروزی انقلاب اسلامی، به بركت رهنمودهای امام خمينی(ره) و جانشين ايشان امام خامنه‌ای شاهد حضور زنان در همه صحنه‌های جامعه هستيم.
وی در پايان به حضور و رشد چشمگير زنان در حوزه تحصيل، اشتغال، شوراهای اسلامی، حوزه‌های مديريتی و قانون‌گذاری اشاره كرد و اين پديده را از جمله دستاوردهای اجرای آموزه‌های اسلامی و ارزش‌گذاری به زنان در طول اين سی سال خواند.
نخستين همايش بين‌المللی زنان دانشمند جهان اسلام، روز چهارشنبه، هفتم بهمن‌ماه با حضور بسياری از زنان انديشمند و دانشمند جهان اسلام در سالن همايش‌های وزارت علوم، تحقيقات و فن‌آوری آغاز به كار كرد و ديروز، پنج شنبه، هشتم بهمن‌ماه با سخنرانی وزير بهداشت، درمان و آموزش پزشكی به كار خود پايان داد.
captcha