تعالیم دینی، فراهم کردن زمینه ازدواج جوانان را بر همه افراد واجب ساخته است
کد خبر: 2020
تاریخ انتشار : ۰۷ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۱

تعالیم دینی، فراهم کردن زمینه ازدواج جوانان را بر همه افراد واجب ساخته است

گروه اجتماعی: سرپرست تبلیغات اسلامی بستک گفت: مسئله ازدواج و تشکیل خانواده، از نگاه دین مبین اسلام، فوق‌العاده حائز اهمیت است، تا جایی که در تعالیم دینی، فراهم کردن زمینه ازدواج جوانان بر دولت اسلامی و همه افراد جامعه واجب شمرده شده است.


به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) شعبه هرمزگان، نمایندگی بستک، حجت‌الاسلام احمد فرامرزی، سرپرست تبلیغات اسلامی بستک صبح امروز، هفتم آبا‌ن‌ماه در نشست بررسی آسیب‌های اجتماعی و ارائه راهکار مناسب ازدواج، اظهار کرد: ازدواج سفارش مؤکد دین اسلام است زیرا آسیب‌پذیری افراد در برابر مفاسد را کاهش می‌دهد و مانع بسیاری از ناهنجاری‌های جامعه می‌شود.



وی بیان کرد: مسئله ازدواج و تشکیل خانواده، از نگاه دین مبین اسلام، فوق‌العاده حائز اهمیت است تا جایی که در تعالیم دینی، فراهم کردن زمینه ازدواج جوانان بر دولت اسلامی و همه افراد جامعه واجب شمرده شده است.



سرپرست تبلیغات اسلامی بستک با اشاره به این سخن پیامبر اسلام(ص) مبنی براینکه «من تزوج فقد احرز نصف دینه فلیتق الله فی النصف الباقی؛ کسی که ازدواج می‌کند، نیمی از دین خود را محفوظ داشته، پس باید مراقب نیم دیگر باشد»، گفت: خانواده کانون محبت، عاطفه و لطفی است که با ازدواج پی‌ریزی می‌شود و این کانون از محبوب‌ترین کانون‌ها نزد خداوند است که هرگز بنایی با این جایگاه ویژه و رفیع بنا نشده است.



فرامرزی تصریح کرد: اساسی‌ترین هدف اسلام از ازدواج، تشکیل خانواده است و با تعیین این هدف، به مسلمانان این پیام را تفهیم می‌کند که تمام علل و چراهای ازدواج مانند پاسخ به نیاز‌های روحی، روانی، شناختی و جسمی و حفظ نوع بشر و تولید نسل سالم و پاک باید در چارچوبی تعریف شده و در قالب کانونی به نام خانواده تأمین و فراهم شود.


captcha