جزئيات اجرای طرح قرآنی «معراج» اعلام شد
کد خبر: 2021777
تاریخ انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۸۹ - ۰۸:۴۹

جزئيات اجرای طرح قرآنی «معراج» اعلام شد

ايكنا ـ خوزستان: جزئيات اجرای طرح قرآنی «معراج» در سه بخش دانش‌آموزی،‌ معلمان و خانواده‌ها شهرستان اهواز تشريح شد.

حجت‌الاسلام، «جوادچاوشی» رئيس ستاد اقامه نماز اهواز در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا)دفتر خوزستان اظهار كرد: طرح قرآنی «معراج» در سال تحصيلی 90- 89 در 145 مدرسه راهنمايی و دبيرستان دخترانه و پسرانه اهواز اجرا می‌شود.
وی افزود: در اين طرح روحانيون و مبلغان علوم قرآنی و دينی كه اجرای برنامه را به عهده خواهند داشت، در كلاس درس حاضر می‌شود و اقدام به برگزاری جلسات پرسش و پاسخ خواهند كرد.
رئيس ستاد اقامه نماز اهواز ادامه داد: در اين بخش علاوه بر فعاليت 145 روحانی و مبلغ، سه هزار كلاس درس تحت آموزش اين طرح قرار می‌گيرند. اين تعداد روحانی در 300 مدرسه حضور می‌يابند.
جوادچاوشی افزود: در بخش معلمان نيز،‌ برطرف شدن شبهات معلمان و ارتقای سطح معلومات دينی و مذهبی آنها در جلسات پرسش و پاسخ گروهی مدنظر است.
به گفته رئيس ستاد اقامه نماز اهواز،‌ معلمان چندين مدرسه به همراه روحانيون در جلسات دوره‌ای شركت می‌كنند. در اين بخش جلسات گروهی در هر ناحيه و هر سه ماه يك‌بار برگزار می‌شوند.
جوادچاوشی اظهار كرد: در بخش آموزش خانواده‌ها سعی بر اين است كه ارتقای سطح معلومات دينی، اعتقادی، مذهبی، رفتار با كودكان خانواده‌ها نيز بهبود يابد. اين بخش از جلسات سه بار در سال تحصيلی برگزار می‌شود.
وی تصريح كرد: به منظور اجرای هر چه بهتر و موفق‌تر اين طرح، جلسات مستمری با روحانيون،‌ مديران نواحی چهارگانه و مدارس، كارشناس نماز برگزار شده است.
جوادچاوشی ادامه داد: از آن‌جايی كه طرح به صورت پايلوت و برای اولين بار و به پيشنهاد ستاد اقامه نماز اهواز در اين شهرستان برگزار شده است،‌ بنا داريم در گام‌های بعدی در استان خوزستان و بعد در كشور اجرا شود.
رئيس ستاد اقامه نماز اهواز گفت: اين طرح در راستای اجرای مصوبات سفر سوم هيأت دولت به خوزستان اجرا شده كه اعتبار موردنظر نيز از اين بخش تأمين می‌شود. ستاد اقامه نماز اهواز نيز اقدام به اجرای آن كرده است.
يادآور می‌شود اين طرح در 45 مدرسه دخترانه و يكصد مدرسه پسرانه اجرا می‌شود كه در سال‌های آينده به تعداد مدارس افزوده خواهد شد.
captcha