اجرای موفق طرح قرآنی «معراج» در مدارس اهواز
کد خبر: 2089611
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۸۹ - ۱۱:۳۷

اجرای موفق طرح قرآنی «معراج» در مدارس اهواز

گروه اجتماعی: طرح قرآنی «معراج» كه با همكاری ستاد اقامه نماز اهواز در 150 مدرسه اجرا شده است، نتايج مثبتی در زمينه ترويج آموزه‌های دينی و قرآنی داشته است.

حجت‌الاسلام «جوادچاوشی» دبير ستاد اقامه نماز اهواز در گفت‌و‌گو با خبرگزاری قرآنی ايران (ايكنا) شعبه خوزستان،‌ درباره طرح قرآنی «معراج» اظهار كرد: در اين طرح 150 مدرسه تحت پوشش قرار گرفته‌اند كه استقرار روحانيون در مدارس وجه تمايز آن بوده است.
وی تصريح كرد: سعی شده در اين طرح فقط به بحث اقامه نماز اكتفا نشود و روحانی فراتر از اقامه نماز، فعاليت‌های مذهبی را روزانه به مدت 2 ساعت برگزار كند.
به گفته جوادچاوشی، روحانی در اين طرح جلسات پرسش و پاسخ برگزار می‌كند، در جلسات شورای دانش‌آموزی شركت می‌كند و ارتباط تنگاتنگی با دانش‌آموزان حضور برقرار خواهد كرد.
دبير ستاد اقامه نماز اهواز ادامه داد: در طرح معراج، يك بخش دانش‌آموزان، يك بخش معلمان و يك بخش خانواده‌ها مد نظر هستند و طرح به دليل پاسخگويی به شبهات دانش‌آموزی، با همكاری آموزش و پرورش پی‌ريزی و اجرا شده است.
وی افزود: حدود 40 مدرسه دخترانه و 110 مدرسه پسرانه تحت پوشش قرار گرفته‌اند. همچنين حدود 100 مدرسه ديگر نيز به شكل متفاوتی از خدمات اين طرح بهره‌مند می‌شوند.
جوادچاوشی ادامه داد: طرح معراج با همكاری استانداری، آموزش و پرورش، حوزه علميه، ستاد اقامه نماز اهواز اجرا می‌شود و دبيرستان‌ها و مدارس راهنمايی مدنظر هستند.
دبير ستاد اقامه نماز اهواز با اشاره به اين‌كه برنامه‌ريزی شده طرح معراج در سال‌های آينده نيز برگزار شود، اظهار كرد: در اين راستا دوره‌هايی آموزشی نيز در تابستان سال آينده برای همان دانش‌آموزان برگزار می‌شود. خوشبختانه اين طرح با همكاری حوزه علميه به صورت تهيه جزوه‌های آموزشی برگزار شده است.
وی تصريح كرد: در اين طرح به تفسير قرآن و فراگيری علوم قرآنی نيز تأكيد شده است و از آنجايی كه قرآن برنامه زندگی افراد است، بايد بيش از پيش مورد توجه قرار گيرد. انتقال آموزه‌های قرآنی نيز بر اساس آموزشی صورت گيرد.
captcha