اجرای طرح قرآنی«معراج» در مدارس خوزستان
کد خبر: 2134599
تاریخ انتشار : ۱۸ خرداد ۱۳۹۰ - ۰۸:۵۲

اجرای طرح قرآنی«معراج» در مدارس خوزستان

گروه اجتماعی: همزمان با آغاز سال تحصيلی 91-90 دومين دوره طرح استانی معراج در مدارس استان خوزستان اجرا می‌شود.

حجت‌الاسلام «كاظم سواری» مشاور مديركل آموزش و پرورش خوزستان و دبير كميته همكاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علميه استان خوزستان در گفت‌وگو با خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا) شعبه خوزستان عنوان كرد: طرح معراج با مديريت استانداری خوزستان و با اجرای حوزه علميه در بستر فعاليتی آموزش و پرورش استان خوزستان اجرا می‌شود. امسال مصوب شد علاوه بر شهرستان اهواز اين طرح در 10 شهرستان ديگر استان نيز اجرا شود.
سواری با بيان اين‌كه اين طرح در شهرستان‌هايی اجرا می‌شود كه دارای حوزه علميه هستند گفت: لازمه اين طرح بهره‌گيری از طلاب جوان و متخصص است تا بتوانند تعامل خوبی با دانش‌آموزان داشته باشند.
مشاور مديركل و دبير كميته همكاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علميه استان خوزستان عنوان كرد: طرح معراج در برخی از مناطق محروم نيز در تابستان اجرا می‌شود. طرح استانی معراج همزمان با آغاز سال تحصيلی 91 ـ90 در مدارس استان خوزستان اجرا خواهد شد.
وی به اهداف طرح قرآنی معراج اشاره كرد و گفت: پاسخگويی به شبهات و پرسش‌های دانش‌آموزان در زمينه‌های اعتقادی، اخلاقی و احكام با يك تعامل صحيح و چهره به چهره يكی از اهداف طرح معراج است.
مشاور مديركل و دبير كميته همكاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علميه استان خوزستان ادامه داد: اين مهم توسط طلاب و روحانيون كه قدرت پاسخگويی دارند و در اين زمينه آموزش ديده‌اند صورت می‌گيرد.
وی با اشاره به اين كه اقامه نماز جماعت توسط مبلغان بانو و آقا هدف ديگر اجرای طرح معراج است، خاطرنشان كرد: در سال گذشته 155 مدرسه نماز جماعت را توسط مبلغان اقامه كردند و در سال آينده نيز اين مبلغان افزايش پيدا می‌كنند و نماز جماعت در مدارس بيشتری اجرا می‌شود.
مشاور مديركل و دبير كميته همكاری‌های آموزش و پرورش و حوزه‌های علميه استان خوزستان با بيان اين‌كه طرح معراج تنها به قشر دانش‌آموزان محدود نمی‌شود، گفت: در اين طرح فرهنگيان استان خوزستان نيز در نظر گرفته شده‌اند كه از اساتيد حوزه علميه و دانشگاه استفاده خواهد شد.
وی تصريح كرد: همچنين خانواده‌های دانش‌آموزان نيز در سال جاری مشمول طرح معراج خواهند شد.
captcha