طرح همگام با قرآن در مدارس راهنمايی روانسر در حال اجرا است
کد خبر: 2253840
تاریخ انتشار : ۱۹ دی ۱۳۹۰ - ۱۹:۲۴

طرح همگام با قرآن در مدارس راهنمايی روانسر در حال اجرا است

رحيم كرمی، 19 دی‌ماه، از اجرای طرح همگام با قرآن در تمامی مدارس راهنمايی شهرستان روانسر در سال تحصيلی جاری خبر داد.

به گزارش خبرنگار افتخاری خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، رحيم كرمی، مدير آموزش و پرورش شهرستان روانسر، 19 دی‌ماه، در نشست كميته طرح‌های فوق برنامه دوره راهنمايی، گفت: طرح همگام با قرآن در تمامی مدارس راهنمايی شهرستان روانسر در سال تحصيلی جاری اجرا می‌شود.
وی افزود: طرح همگام قرآن از سال 88 در شش مدرسه شهری اجرا و با توجه به استقبال اوليا، مربيان و دانش‌آموزان در سال تحصيلی گذشته در 12 مدرسه شهری و روستايی روانسر برگزار شد.
كرمی تصريح كرد: در راستای طرح تحول بنيادين در آموزش و پرورش و به منظور ترويج فرهنگ قرآنی و آشنايی هر چه بيشتر دانش‌آموزان با پيام‌های قرآن و همچنين اشتياق و همكاری دانش‌آموزان در اجرای طرح و درخواست اوليا و مربيان خوشبختانه در سال تحصيلی 91-90 طرح همگام با قرآن در 25 مدرسه دوره راهنمايی شهرستان روانسر اجرا می‌شود.
مدير آموزش و پرورش شهرستان روانسر اضافه كرد: در طرح همگام با قرآن، بيش از 1877 دانش‌آموز دختر و پسر پايه‌های اول، دوم و سوم راهنمايی، روزانه يك آيه از قرآن را كه به صورت لوحه در كنار تابلو كلاس نصب شده با همكاری دبيران روخوانی می‌كنند.
وی عنوان كرد: در اجرای طرح همگام با قرآن علاوه بر عوامل اجرايی مدارس بيش از 148 نفر از دبيران دروس دوره راهنمايی در اجرای طرح همكاری می‌كند.
كرمی به روش اجرای طرح نيز اشاره كرد و افزود: مدت زمان برای اين طرح سه تا پنج دقيقه در ساعت تدريس دبيران در كلاس است كه معلمان در آغاز هر درس يك آيه قرآن را روخوانی سپس ترجمه، تفسير و پيام‌های تربيتی آيه مذكور را برای دانش‌آموزان بيان می‌كند.
يادآور می‌شود، در شهرستان روانسر، 25 مدرسه راهنمايی با 98 كلاس درس داير است.
captcha