نگاهی به فعاليت‌های غرفه «همگام با قرآن» در نمايشگاه بيستم قرآن
کد خبر: 2376650
تاریخ انتشار : ۰۳ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۸:۴۰

نگاهی به فعاليت‌های غرفه «همگام با قرآن» در نمايشگاه بيستم قرآن

گروه فعاليت‌های قرآنی: غرفه همگام با قرآن در بخش آموزش بيستمين نمايشگاه بين‌المللی قرآن كريم به معرفی دو فعاليت «همگام با قرآن» و «آموزش مبتنی بر رويكرد فرهنگی و تربيتی» اقدام كرده است.

به گزارش خبرگزاری قرآنی ايران(ايكنا)، غرفه همگام با قرآن در بخش آموزش بيستمين نمايشگاه بين‌المللی قرآن كريم واقع شده است كه بيشتر مراجعه‌كنندگان آن را قشر دانش‌آموزان و فرهنگيان تشكيل می‌دهد.
بر همين اساس در اين غرفه دو فعاليت اساسی صورت می‌گيرد كه يكی از اين فعاليت‌ها با عنوان همگام با قرآن برای دانش‌آموزان طراحی و اجرا شده است.
در طرح همگام با قرآن، آغاز كلاس درس با آيات كلام‌الله وحی همراه خواهد بود كه از جمله اهداف اين طرح كه از ابتدای امسال در تمامی مدارس راهنمايی به اجرا در آمده، تقويت انس با قرآن عنوان شده است.
همچنين در بخش ديگری از اهداف طرح همگام با قرآن می‌توان به تقويت روان‌خوانی و ارتقای توانايی درك و مفاهيم قرآن و بهره‌گيری از آيات قرآن كريم در زندگی و گفت‌وگوهای روزانه اشاره كرد.
يكی ديگر از فعاليت‌های غرفه همگام با قرآن، معرفی طرح آموزش مبتنی بر رويكرد فرهنگی و تربيتی به مراجعه‌كنندگان است كه در اين طرح معلم‌های چهار كتاب تاريخ، تعليمات اجتماعی، علوم تجربی و ادبيات فارسی آيات مرتبط با درس‌های خود را در كلاس‌های خود تدريس می‌كنند.
در اين طرح در هر منطقه چهار مدرسه می‌توانند آن را به اجرا در بياورند اما طرح همگام با قرآن پوشش سراسری دارد و در تمام مدارس مقطع راهنمايی اجرا می‌شود.
همچنين از برنامه‌های جنبی غرفه همگام با قرآن كه در بخش آموزش بيستمين نمايشگاه بين‌المللی قرآن واقع شده است، می‌توان به قرائت قرآن، ترجمه قرآن، مشاوره و نقاشی و خوشنويسی اشاره كرد.
مسئول غرفه همگام با قرآن ميزان مراجعه‌كنندگان روزانه خود را نزديك به يكصد نفر عنوان می‌كند و می‌گويد: اين تعداد نيز بيشتر از قشر دانش‌آموز و فرهنگيان هستند كه اميدواريم در شب‌های آينده اين تعداد بيشتر از قبل شود.
captcha