ضرورت موضع‌گيری واحد در برابر استكبار آمريكايی ـ صهيونيستی
کد خبر: 2529558
تاریخ انتشار : ۱۷ ارديبهشت ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۵

ضرورت موضع‌گيری واحد در برابر استكبار آمريكايی ـ صهيونيستی

گروه بين‌الملل: شخصيت‌های دينی و سياسی لبنان با صدور بيانيه‌هايی جداگانه حمله جنگنده‌های رژيم صهيونيستی به خاك سوريه را محكوم كرده و امت اسلامی را به اتخاذ موضعی يكپارچه در برابر استكبار آمريكايی ـ صهيونيستی در منطقه فرا خواندند.

به گزارش خبرگزاری بين‌المللی قرآن(ايكنا) به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی شبكه ماهواره‌ای «المنار»، شيخ عبدالناصر جبری، دبيركل جنبش «الامة» لبنان اعلام كرد: حمله اسرائيل به سوريه با هدف ايجاد ناامنی در منطقه و ضربه‌زدن به ثبات آن انجام شده است.
شيخ عبدالناصر الجبری در ادامه افزود: تجاوز اسرائيل به سوريه تنها تجاوز به يك كشور عربی حامی مقاومت نيست، بلكه بيانگر دشمنی با امت است و آنچه امروز در سوريه شاهد هستيم، از مسئله سقوط رژيم اين كشور گذشته است.
الجبری همچنين ملت سوريه را به حفظ وحدت صف برای مبارزه با تجاوز اسرائيل و همچنين امت عربی و اسلامی را به اتخاذ موضعی يكپارچه در برابر استكبار آمريكايی ـ صهيونيستی در منطقه فراخواند.
تشكل احزاب، نيروها و شخصيت‌های ملی لبنان نيز ديروز با صدور بيانيه‌ای اعلام كرد: اين تجاوز از پيمان سازمان‌های عربی توطئه‌گر، مزدور و وابسته به آمريكا، با دشمن صهيونيستی برای آغاز جنگ به سوريه پرده برداشت.
بنا بر گزارش روزنامه «دارالحياة» چاپ عربستان، محمد رعد، رئيس فراكسيون «وفاداری به مقاومت» وابسته به حزب‌الله در پارلمان لبنان نيز گفت: چنين حملاتی بدون شك نشان می‌دهد كه طرح رژيم صهيونيستی و طرح تكفيری ـ تروريستی در سوريه، يك طرح واحد بوده و ما بايد با چنين ديدگاهی برخورد كنيم.
شيخ نبيل قاووق، نايب‌رئيس شورای سياسی حزب‌الله نيز بيان كرد: حملات اسرائيل به حومه دمشق نشان داد كه اهداف جنگ در سوريه با طرح مقاومت در ارتباط است و كسی كه در سوريه عليه دولت اين كشور می‌جنگد، به طرح‌ها و اهداف اسرائيل خدمت می‌كند.
نبيل قاووق همچنين تصريح كرد: مشكلی بين شيعه و سنی وجود ندارد، بلكه مشكل بين مسلمانان شيعه و اهل تسنن با تكفيری‌هايی است كه با نبش قبر حجر بن‌عدی در سوريه، زشت‌ترين حملات را رقم زدند.
سيد‌ابراهيم امين السيد، رئيس شورای سياسی حزب‌الله نيز خاطرنشان كرد: هدف اصلی از آنچه در منطقه از طريق برانگيختن غبار فتنه طايفه‌ای و تحريك مذهبی، دنبال می‌شود، سرپوش‌گذاشتن به انحلال مسئله فلسطين است.
شيخ سليم سوسان، مفتی صيدا و حومه آن نيز ضمن محكوميت تجاوز اسرائيل به سوريه تأكيد كرد: اين حمله، تجاوزی آشكار به سرزمينی عربی است و در اين مرحله حساس و دشوار به ما يادآوری می‌كند كه دشمن واحد ما رژيم صهيونيستی غاصب سرزمين‌های عربی در فلسطين، جولان، مزارع شبعا و كفرشوبا است.
شيخ حسن عبدالله، مفتی صور و جبل عامل نيز گفت: تجاوز اسرائيل به حاكميت جمهوری عربی سوريه به حامعه بين‌الملل به ويژه كشورهای عربی متجاوزبودن اسرائيل و عدم پايبندی اين رژيم به منشورها و تعهدات بين‌المللی را ثابت كرد.
captcha