جمع‌آوری ۵ هزار سند از شهدای روحانی و طلبه گیلان
کد خبر: 2614480
تاریخ انتشار : ۱۱ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۴۰
حجت‌الاسلام جمالی خبر داد:

جمع‌آوری ۵ هزار سند از شهدای روحانی و طلبه گیلان

گروه اجتماعی: دبیر کنگره شهدای طلبه و روحانی گیلان با بیان اینکه تاکنون ۵ هزار سند از زندگینامه شهدای روحانی و طلبه گیلان جمع‌آوری شده است، گفت: کتاب ارزشمند جامع روحانی میرزا کوچک جنگلی در صورت تامین اعتبار برای چاپ آماده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از گیلان، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد جمالی، دبیر کنگره شهدای طلبه و روحانی استان گیلان امروز، 11 آذر در یادواره روحانی شهید میرزا کوچک خان جنگلی و 150 شهید روحانی و طلبه استان گیلان که در مسجد سلیمانداراب رشت برگزار شد، میرزا کوچک خان را هویت‌بخش نهضت جنگل خواند و اظهار کرد: میرزا کوچک خان به خاطر اقامه دین و دفاع از میهن قیام کرد و همواره در دل مردم جاویدان است.

وی با بیان اینکه نقش این روحانی شخصیت برجسته در مبارزات حق‌طلبانه پس از پیروزی انقلاب سلامی نمود یافت، افزود: مقام معظم رهبری سردار نهضت جنگل را بنیان‌گذار یک انقلاب مینیاتوری از نظام اسلامی در خطه گیلان می‌دانند؛ لذا شجاعت و مجاهدت میرزا کوچک خان جنگلی برابر بیگانگان نباید فراموش شود.

این کارشناس دینی شناسایی شهدای طلبه و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه را مهمترین هدف از برگزاری کنگره شهدای روحانی و طلبه دانست و بیان کرد: برگزاری یادواره شهدا و شهید میرزا کوچک در بیشتر شهرستان‌های استان از دیگر برنامه‌های ستاد کنگره می‌باشد و در این راستا 11 آذرماه سالروز شهادت روحانی شهید میرزا کوچک خان به عنوان روز قشر بسیج طلاب در گیلان نامگذاری شده است.

حجت‌الاسلام جمالی با بیان اینکه تاکنون 5 هزار سند از زندگینامه و فعالیت‌های سیاسی، اجتماعی و فرهنگی شهدای روحانی و طلبه گیلان جمع‌آوری شده است، تصریح کرد: کتاب ارزشمند جامع روحانی میرزا کوچک جنگلی در صورت تامین اعتبار برای چاپ آماده است.

دبیر کنگره شهدای طلبه و روحانی گیلان بسیج طلاب را به عنوان قشر موثر شجره طیبه سازمان بسیج دانست و به فعالیت روحانیون گیلان در پایگاه‌های بسیج اشاره کرد و گفت: سازمان بسیج طلاب و روحانیون سپاه قدس گیلان با 32 پایگاه در سراسر حوزه علمیه و 3 هزار نفر طلاب و روحانیون که 800 نفر از خواهران هستند در فعالیت است.

حجت الاسلام جمالی فعالیت‌های علمی و پژوهشی و اعزام مبلغ و روحان به مناطق محروم گیلان را از جمله ماموریت‌های سازمان بسیج طلاب دانست و ادامه داد: از ابتدای سال جاری تاکنون 320 طلبه و روحانی در قالب اردوهای جهادی و سازندگی به مناطق محروم استان گیلان اعزام شده‌اند.

وی همچنین از اعزام یکصد و 21 روحانی به مناطق عملیاتی همراه کاروان دانش‌آموزی راهیان نور طی سال جاری خبر داد و خاطرنشان کرد: اعزام روحانیون به مناطق عملیاتی دفاع مقدس، جهت آگاهی دانش آموزان یکی از برنامه‌های مهم روحانیون در گیلان است؛ لذا طبق آخرین آمار تاکنون، 11 هزار و 900 دانش‌آموز با 270 دستگاه اتوبوس توسط سپاه قدس گیلان به سفر راهیان نور اعزام شده‌اند و همچنان ادامه دارد.

captcha