برگزاری چهارمین دوره «طرح بشارت» در دانشگاه علوم پزشکی اهواز
کد خبر: 2616022
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۳:۲۸

برگزاری چهارمین دوره «طرح بشارت» در دانشگاه علوم پزشکی اهواز

گروه اجتماعی: «طرح بشارت» با هدف آموزش مبانی اندیشه اسلامی با شرکت ۱۴۷ دانشجو در دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز در حال برگزاری است.

هاجر محسنی، جانشین خواهران حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، با اعلام این خبر گفت: در این طرح 6 کتاب مبانی اندیشه اسلامی مؤسسه حضرت امام خمینی(ره) در سه سطح به دانشجویان آموزش داده می‌شود؛ در سطح1 این دوره کتاب‌های معرفت‌شناسی، انسان‌شناسی و خداشناسی و در سطح 2 کتاب‌های فلسفه اخلاق، فلسفه حقوق و فلسفه سیاست و در سطح 3 مباحث غرب‌شناسی، جریان‌شناسی سیاسی اسلام و جریان‌شناسی سیاسی معاصر آموزش داده می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در کنار آموزش این کتاب‌ها موضوعاتی همچون مدیریت و اخلاق تشکیلاتی، اصول فعالیت فرهنگی در دانشگاه‌ها، آسیب‌شناسی انقلاب و اندیشه امام(ره) و رهبری تدریس می‌شود، گفت: در هر سطح، دو کارگاه پاییزه و بهاره و همچنین دو دوره متمرکز در زمستان و تابستان برگزار می‌شود.

محسنی با بیان اینکه اساتید این طرح از مؤسسه مرکز امام خمینی(ره) قم در این دوره حضور پیدا می‌کنند، اظهار کرد: قبل از شروع هر دوره پایشی جهت غربال دانشجویان برتر در عرصه فرهنگی صورت می‌‌گیرد. پس از آن دانشجویان برگزیده قبل از آغاز دوره، کتاب نظام حقوق زن در اسلام(ویژه بانوان) و کتاب اسلام و مقتضیات زمان(ویژه آقایان) شهید مرتضی مطهری را در چند جلسه آموزش می‌بینند.

جانشین خواهران حوزه بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز ادامه داد: یکی از شرایط لازم جهت شرکت در این دوره آن است که دانشجویان در ترم 1 یا 3 مشغول به تحصیل باشند.

وی در پایان با بیان اینکه امسال در مجموع 147 دانشجو در سطوح مختلف چهارمین دوره «طرح بشارت» شرکت کرده‌اند، گفت: دوره چهارم طرح «بشارت» در دانشکده بهداشت دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز در حال برگزاری است.

یادآور می‌شود، «طرح بشارت» از سال ۹۰ تاکنون در دانشگاه علوم پزشکی جندی‌شاپور اهواز در حال برگزاری است که 10 تا 15 آبان هر سال زمان آغاز ثبت‌ نام از دانشجویان علاقه‌مند به شرکت در این طرح است.

captcha