مرحله نهایی دومین مسابقات قرآن طلاب اهل سنت آغاز شد
کد خبر: 2619045
تاریخ انتشار : ۲۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۲۸
طی مراسمی؛

مرحله نهایی دومین مسابقات قرآن طلاب اهل سنت آغاز شد

گروه فعالیت‌های قرآنی: مراسم افتتاحیه دومین دوره مسابقات قرآن طلاب اهل سنت صبح امروز ۲۵ آذرماه در تهران برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، مراسم افتتاحیه دومین دوره مسابقات قرآن طلاب اهل سنت صبح امروز، سه‌شنبه 25 آذرماه با حضور 80 نفر از برگزیدگان مرحله استانی در ساختمان شهید محلاتی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار شد.
در ابتدای این مراسم که با حضور شرکت‌کنندگانی از استان‌های گلستان، خراسان، کردستان، کرمانشاه، هرمزگان، بوشهر و فارس برگزار شد، احد اصل‌محمدی، قاری ممتاز کشورمان به تلاوت آیاتی از کلام‌الله مجید و پس از آن نیز غلامرضا ابراهیمی، دبیر ستاد برگزاری این مسابقات به بیان توضیحاتی در مورد این مسابقات پرداخت.
در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام والمسلمین عباس فرازی‌نیا، دبیر دبیرخانه شورای نمایندگان ولی فقیه در امور اهل سنت به بیان سخنانی پرداخت. وی در سخنان خود بر تلاش طلاب و روحانیون در حفظ و حراست در کلیه علوم قرآنی و حضور در صحنه‌های اجتماعی و سیاسی براساس فرمایشات رهبر معظم انقلاب تأکید کرد.
در ادامه این مراسم کلیپی از سفر عمره مفرده طلاب و روحانیون اهل سنت پخش شد و پس از آن نیز آخوند ایری از استان گلستان به ابتهال‌خوانی پرداخت و پس از آن نیز حبیب مهکام، پیشکسوت قرآنی کشور و رئیس کمیته داوران این مسابقات به بیان توضیحاتی در مورد آن پرداخت.
این مسابقات دی‌ماه سال گذشته در مرحله مقدماتی با حضور 12000 شرکت‌کننده آغاز شده است تا در نهایت 75 نفر در هشت رشته به مرحله کشوری راه یابند.
در این دوره از مسابقات علاوه بر حبیب مهکام، مولوی ناصر کبودانی، ماموستا سیدمصطفی خاتمی، سیدمحسن موسوی‌بلده، علی‌اکبر حنیفی، امیر آقایی و احد اصل‌محمدی امر داوری مسابقات را برعهده دارند.
مراسم اختتامیه این مسابقات نیز ساعت 14 روز چهارشنبه 26 آذرماه در ساختمان شهید محلاتی سازمان اوقاف و امور خیریه برگزار می‌شود.

captcha