مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه‌های پیام نور برگزار می‌شود
کد خبر: 2696350
تاریخ انتشار : ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۴۸
به میزبانی دانشگاه پیام نور مازندران؛

مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه‌های پیام نور برگزار می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: دانشگاه پیام نور مازندران میزبان نوزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه پیام نور خواهد بود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا)، خاکپور، مدیر فرهنگی، اجتماعی دانشگاه پیام نور مازندران در گفت‌وگویی اظهار کرد: در سالی که به فرموده مقام معظم رهبری سال فرهنگ، اقتصاد با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری شده است، دانشگاه پیام نور مازندران میزبان نوزدهمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشجویان دانشگاه پیام نور است.
وی با اعلام مطلب فوق افزود: این مسابقات به میزبانی دانشگاه پیام نور استان در اردیبهشت‌ماه سال 1394 در ساری برگزار می‌شود.
مدیر فرهنگی دانشگاه پیام نور مازندران تصریح کرد: این مسابقات که نوزدهمین سال خود را در این دانشگاه طی می‌کند از اعتبار خاصی برخوردار است و مبنای فعالیت‌های قرآن و عترت دانشگاه پیام نور در گستره عظیم جغرافیایی ایران به تعداد 500 مرکز و واحد دانشگاهی و جمعیت حدود 850 هزار دانشجو به‌شمار می‌رود.
خاکپور درباره روند برگزاری مسابقات اظهار کرد: این مسابقات در سه مرحله برگزار می‌شود. مرحله اول مسابقات در مراکز و واحدهای دانشگاه در سطح شهرستانی است. سپس افراد برگزیده شهرستان‌ها در قالب مسابقات استانی به رقابت می‌پردازند و برترین‌های هر رشته از این مسابقات برای مسابقه نهایی که در اردیبهشت‌ماه سال 1394 در استان مازندران برگزار می‌شود، اعزام خواهند شد.
وی ادامه داد: با توجه به برگزاری منظم و همه ساله این مسابقات، دانشگاه پیام نور در مسابقات ملی دانشگاه‌ها از امتیازآورترین دانشگاه‌های کشور است و در این زمینه کارنامه درخشانی دارد.
خاکپور گفت: آئین‌نامه این مسابقات برگرفته از مسابقات بین‌المللی قرآنی اوقاف و مسابقات ملی قرآنی دانشگاه‌های کشور است.
مدیر فرهنگی دانشگاه پیام نور مازندران افزود: بر اساس آئین‌نامه مسابقات، این مسابقات در شش بخش شامل شفاهی، کتبی، پژوهشی، ادبی، هنری و فناوری برگزار می‌شود.
خاکپور محورهای مسابقات را به شرح زیر بیان کرد:
الف) بخش شفاهی شامل رشته‌های1--قرائت به روش تحقییق  2- قرائت به روش ترتیل 3-  حفظ 5 جزء اول 4- -حفظ 10 جزء اول 5-  حفظ 20 جزء اول 6- حفظ کل 7-  مدیحه سرایی 8-  اذان
ب) بخش کتبی شامل رشته‌های 1-  ترجمه و مفردات قرآنی 2-  آشنایی با مفاهیم قرآن 3- دیدگاه و سیره معصومین 4- آشنایی با احادیث و ادعیه 5-  احکام
ج) بخش پژوهشی شامل رشته‌های1-  مقاله قرآن و عترت 2- نقد و بررسی کتاب 3- تلخیص کتاب
د) بخش ادبی شامل رشته‌های 1- شعر 2-  داستان‌نویسی 3- نمایشنامه‌نویسی 4- فیلمنامه‌نویسی
ه) بخش هنری شامل رشته‌های1- خوشنویسی 2-  نقاشی 3-  نماهنگ 4- عکس 5- تذهیب 6-  فیلم کوتاه 7-  معرق 8-  پویانمایی 9- طراحی پوستر
و) بخش فناوری شامل رشته‌های 1-  تولید نرم‌افزار 2-  وبلاگ‌نویسی
خاکپور ادامه داد: در سایت نوزدهمین دوره مسابقات قرآنی دانشگاه پیام نور به نشانی اینترنتی  http://www.pnuquran19.ir تمامی سازو کار مسابقات ارائه شده است و دانشجویان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به این سایت مراجعه کنند و نسبت به ثبت نام در بخش‌هایی که علاقه‌مند هستند اقدام کنند.
وی تصریح کرد: تمام تلاش دست‌اندرکاران مسابقات بر این است که با بهره‌گیری از تجربیات برگزاری  18 دوره گذشته این مسابقات و استقاده از کارشناسان و خبرگان قرآنی این دوره از مسابقات در ابعاد مختلف با کیفیتی بالا و در خور  شأن مسابقات قرآن و عترت و در خور شأن دانشجویان عزیز که سرمایه‌های عظیم ملی ما هستند، برگزار شود و ان‌شاءالله مورد الطاف الهی و توجهات حضرت ولی عصر(عج) قرار گیرد.

captcha