عفاف و حجاب در جامعه مطلوب نیست/ تأکید بر توجه به حجاب در بخش خصوصی
کد خبر: 2741163
تاریخ انتشار : ۰۱ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۴۴
جانشین قائم مقام وزیر کشور:

عفاف و حجاب در جامعه مطلوب نیست/ تأکید بر توجه به حجاب در بخش خصوصی

گروه اجتماعی:‌ ملازاده وضعیت عفاف و حجاب در جامعه را مطلوب ندانست و گفت: با ورود به بخش خصوصی این ناهنجاری‌ها خود را بیشتر در جامعه نشان می​دهد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از خوزستان، علی ملازاده، جانشین قائم مقام وزیر کشور در نشست ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی که امروز، اول بهمن در استانداری خوزستان برگزار شد، اظهار کرد: سال گذشته و از سوی وزیر کشور، تشکیل و فعالیت ستادی تحت عنوان ستاد صیانت از حریم امنیت عمومی و حقوق شهروندی در دستگاه​ها و در سطوح استان​ها ابلاغ شد.

وی افزود: دو موضوع حجاب و عفاف و حقوق شهروندی از موضوعات این ستاد است که باید مورد پیگیری قرار گیرد. گسترش فرهنگ حجاب و عفاف و بحث حقوق شهروندی از دغدغه​های مقام معظم رهبری و رئیس جمهور و سایر بزرگان نظام است.

ملازاده گفت: در سطح هر استان استاندار به عنوان رئیس ستاد صیانت خواهد بود و معاونت سیاسی و امنیتی به عنوان جانشین ستاد صیانت و مدیرکل اجتماعی دبیر ستاد را بر عهده دارند و توسط این ستاد، موضوعات مربوطه در سطح ادارات استانی، شهرستان‌ها و فرمانداری​ دنبال می​شود.

نقش اساسی مردم در دوام، حفظ و حراست انقلاب اسلامی

جانشین قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه انقلاب اسلامی مردمی و مبتنی بر رای مردم است، گفت: رضایت مردم حرف اول را می​زند و حضور یکپارچه مردم و رهبری حضرت امام خمینی(ره) عوامل اصلی پیروزی ما در انقلاب اسلامی بوده است. این مردم در دوام، حفظ و حراست انقلاب اسلامی نقش اساسی دارند و مردم در نظرسنجی‌های مختلف از اصل نظام مقدس جمهوری اسلامی و رهبری مقام معظم رهبری و قانون اساسی و دین و مذهب اعلام حمایت، رضایت و پشتیبانی کرده​اند.

وی تصریح کرد: اما همین مردم در همین نظرسنجی​ها نارضایتی خود را در زمینه مسائل اداری، معطل شدن در روندهای اداری و مفاسد اداری اظهار کرده​اند و ما موظف هستیم رضایت​مندی مردم را ارتقا بخشیم.

فعال شدن میز خدمت در حقوق شهروندی

ملازاده موضوع حقوق شهروندی را شامل سه سطح مراجعان و ارباب رجوع، کارکنان و مدیران و اداره و سازمان عنوان کرد و گفت: این امور باید در برنامه‌ریزی​ها در نظر گرفته شوند. ستاد صیانت در بحث حقوق شهروندی، به‌دنبال موازی‌کاری و دخالت در دستگاه​های دیگر نیست بلکه یکی از برنامه​های حقوق شهروندی، فعال شدن «میز خدمت» است.

جانشین قائم مقام وزیر کشور با بیان اینکه فعال شدن دولت الکترونیک یکی از مبانی حقوق شهروندی است، گفت: با فعال شدن دولت الکترونیک، مراجعه مردم و تبعات آن کاهش می‌یابد. به طور مثال فعال شدن هیات​های رسیدگی به تخلفات در دستور کار ستاد صیانت قرار دارد که با فعال شدن آنها قطعا تخلفات کاهش می​یابد.

تدوین برنامه‌های عفاف و حجاب ویژه کارکنان

وی با بیان اینکه 24 دستگاه در موضوع حجاب و عفاف برای اجرای مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی تکالیفی دارند، عنوان کرد: برنامه‌هایی نیز در زمینه حجاب و عفاف ویژه کارکنان تدوین شده است. همواره دغدغه بزرگان دین و نظام و مردم این بوده است که دولت بتواند کارکنان خود را در زمینه حجاب و عفاف مدیریت کند.

ملازاده، وضعیت عفاف و حجاب در جامعه را مطلوب ندانست و تصریح کرد: براساس ارزیابی‌ها حدود 90 درصد در سطح ادارات دولتی حجاب رعایت می‌شود اما با ورود به زیرمجموعه و بخش خصوصی این ناهنجاری​ها خود را بیشتر در جامعه نشان می​دهد.

جانشین قائم مقام وزیر کشور بر توجه بیشتر به امر حجاب در بخش خصوصی شامل آژانس​ها، دانشگاه​ها، بانک​ها و بیمارستان​های تاکید کرد و افزود: رعایت حقوق شهروندی در بخش خصوصی به نحوی عالی انجام می‌شود چراکه مردم را ولی​نعمت خود می​دانند و در بخش دولتی نیز باید رعایت حقوق شهروندی قوت پیدا کند.

captcha