کوچکترین حافظ قرآن در جمهوری آذربایجان + فیلم
کد خبر: 2856287
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۴

کوچکترین حافظ قرآن در جمهوری آذربایجان + فیلم

گروه بین‌الملل: «زهرا حسین» دختر سه ساله اهل باکو، در حالی کوچکترین حافظ قرآن در جمهوری آذربایجان به‌شمار می‌رود که ۳۷ سوره از قرآن کریم را بدون اینکه مربی حرفه‌ای داشته باشد، از بر کرده است.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، به نقل از پایگاه خبری «xezerxeber»، مادر این حافظ کوچک در این‌باره تصریح کرد: «در زمان بارداری، عادت به تلاوت قرآن کریم داشتم و به گوش دادن به قرآن با صدای بلند اهمیت فراوانی می‌دادم».

وی در ادامه افزود: «بعد از به‌دنیا آمدن زهرا نیز به جای لالایی برای او سوره‌های کوتاه قرآن را می‌خواندم. در یک‌سالگی متوجه شدم زهرا آیات قرآنی را تکرار می‌کند، که این امر مرا در ادامه قرائت سوره‌ها برای او تشویق کرد».

زهرا بدون اینکه آموزش حرفه‌ای دیده باشد، تنها با تکرار سوره‌ها اکنون در سن سه سالگی قادر به تلاوت 37 سوره از قرآن کریم است.

حاج حسین، پدربزرگ زهرا نیز در این باره اظهار می‌کند: «نقش اصلی را در حفظ و تلاوت قرآن مادرش ایفا کرده است. چرا که از قبل تولد و پس از آن خود را مقید به تلاوت قرآن کرده بود. من از این استعداد خدادادی زهرا خرسندم».

وی می‌ا‌فزاید: از بدو تولد لالایی او با قرآن عجین شده است. زمانی‌که سوره‌های قرآن تلاوت می‌شد او به آیات گوش فرا می‌داد. زهرا یک ساله بود که سوره‌های کوچک قرآن همچون اخلاص، فلق و ناس را از بر داشت.

پدربزرگ زهرا این موفقیت را لطف خداوند می‌داند و می‌گوید: این موهبت خداوندی است که کودکی یک ساله سه سوره از قرآن کریم را حفظ باشد؛ درحالی‌که کودکان هم‌سن او تنها توانایی به زبان آوردن کلماتی چون "بابا" و "مامان" را دارند. زهرا زمانی که پا به دو سالگی گذاشت، 8 سوره از قرآن را حفظ کرده بود و اکنون در سه‌ سالگی حافظ 37 سوره از قرآن کریم با تجوید است.

برای مشاهده فیلم تلاوت زهرا روی گزینه دریافت کلیک کنید!

 

captcha