دومین یادواره سرداران و ۶۷۰ شهید دشتستان برگزار شد
کد خبر: 2973529
تاریخ انتشار : ۲۲ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۱
با حضور رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس؛

دومین یادواره سرداران و ۶۷۰ شهید دشتستان برگزار شد

کانون خبرنگاران نبأ/ مجید رجبی: دومین یادواره سرداران و ۶۷۰ شهید شهرستان دشتستان پنجشنبه ۲۱ اسفندماه با حضور رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، امام‌جمعه برازجان و خانواده‌های شهدا برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، دومین یادواره سرداران و ۶۷۰ شهید شهرستان دشتستان پنجشنبه ۲۱ اسفندماه با حضور رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی، امام‌جمعه برازجان، استاندار، فرماندهان سپاه استان بوشهر و شهرستان دشتستان و فرمانده انتظامی استان بوشهر، نمایندگان دشتستان و بوشهر، گناوه و دیلم، امام‌جمعه و شهردار برازجان و جمع عظیمی از مردم شهیدپرور دشتستان در محل مصلی نمازجمعه برازجان برگزار شد.

علاء‌الدین بروجردی در آئین یادواره 670 شهید دشتستان که در مصلای جمعه برازجان برگزار شد، با بیان دلایل عصبانیت آمریکا از ایران اظهار کرد: زمان پهلوی 60 هزار مستشار آمریکایی بر ما مسلط بودند ولی امروز دست آنها از کشور ما کوتاه شده، از این‌رو آمریکا با ما دشمن است.

رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه سیاست ایران در منطقه بازدارندگی و دفاع از مظلوم است، گفت: ما با دنیا سر جنگ نداریم ولی توان دفاعی ما آن‌قدر بالا و بی‌نظیر است که هیچ کشوری جرأت ندارد به ما حمله کند.

وی تصریح کرد: مذاکرات هسته‌ای دو خروجی بیشتر نخواهد داشت، یا اینکه آنها در مقابل ایران تمکین کنند یا مذاکرات به بن‌بست برسد.

همچنین نعمت‌الله غلامپور، فرمانده سپاه دشتستان در این مراسم، عزت، اقتدار و امنیت امروز ایران را مدیون خون شهدا دانست و اظهار کرد: دشتستان در دوران دفاع مقدس 11 هزار رزمنده راهی جبهه کرد که 670 شهید، 137 آزاده و 2 هزار جانباز سند افتخار این شهرستان است.

وی افزود: از 61 شهید تخریب‌چی استان بوشهر 58 شهید از دشتستان است و نقش این شهرستان در دفاع مقدس غیرقابل انکار است.

حجت‌الاسلام حسن مصلح، امام‌جمعه برازجان نیز در این آئین گفت: شهدا حق دین خدا را به شایستگی ادا کردند و در همه جنبه‌های دینی به مرحله یقین رسیدند.

وی در پایان با بیان اینکه ما دوست دوستداران شهدا و دشمن دشمنان آنها هستیم، افزود: ما با تمام وجود از آرمان‌های آنها پاسداری خواهیم کرد و راه روشن آنها را ادامه خواهیم داد. هدف از برگزاری یادواره‌های تکریم شهدا، خانواده‌های آنها و رزمندگان و آزادگان و آموختن درس اخلاص و فداکاری و تجدید پیمان با این مخلصان خداست.

captcha