هم‌دلی و هم‌زبانی دولت و ملت در راستای ترویج فرهنگ اسلامی ضرورت دارد
کد خبر: 3053371
تاریخ انتشار : ۰۹ فروردين ۱۳۹۴ - ۰۳:۱۳
مدیر کانون پیشرفت فرهنگ دشتستان:

هم‌دلی و هم‌زبانی دولت و ملت در راستای ترویج فرهنگ اسلامی ضرورت دارد

کانون خبرنگاران نبأ/ مجید رجبی: محمدی اظهار کرد: هم‌دلی و هم‌زبانی بیشتر دولت و ملت در جهت مقابله با تهاجم فرهنگی و ترویج فرهنگ غنی اسلام مستلزم افزایش آگاهی در این زمینه است.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، علی محمدی، مدیر کانون «پیشرفت فرهنگ» دشتستان با توجه به نام‌گذاری سال به عنوان «دولت و ملت، هم‌دلی و هم‌زبانی» اظهار کرد: هم دلی و هم‌زبانی دولت و ملت در عرصه مقابله با تهاجم همه جانبه فرهنگی دشمن، نیاز به تعمق بیشتر از سوی مسئولان در این زمینه و آگاهی بخشی بیشتر به مردم دارد.

وی با توجه به ضرورت گسترش فرهنگ ناب قرآنی، بیان کرد: با توجه به شرکت گسترده جوانان و نوجوانان در برنامه‌های قرآنی، کلاس‌های مذهبی و فعالیت گسترده در جهت پیشرفت فرهنگ اسلامی در دشتستان جهت تشویق و آشنایی این آینده‌سازان با تاریخ اصیل کشورمان، اقدام به برگزاری تور گردشگری رایگان برای جوانان کردیم که با استقبال گسترده جوانان روبه برو شد.

محمدی درباره هدف از تشکیل این کانون اظهار کرد: این کانون یک سازمان مردم نهاد است که در جهت عمل به منویات مقام معظم رهبری و تأکید معظم له به مقوله پیشرفت فرهنگ و آشنا کردن جوانان و نوجوانان با فرهنگ اصیل ایرانی، اسلامی، از مهرماه سال گذشته فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی حوزه فعالیت‌های این کانون را ترویج ارزش‌ها و فرهنگ اسلامی، ایثار و شهادت بیان کرد و افزود: والا نگه داشتن جایگاه هنر و میراث فرهنگی چیزی از ارزش‌های دینی ما کم نمی‌کند و مسئولان فرهنگی کشور باید تلاش کنند با ترویج فرهنگ کتاب خوانی، سبک زندگی مبتنی بر قرآن را ترویج دهند.

مسئول کانون پیشرفت فرهنگ دشتستان تصریح کرد: این کانون با حضور اساتید دانشگاه و مسئولان شهرستان جلسات منظم هفتگی قرآنی و فرهنگی برگزار می‌کند که آخرین نشست سال گذشته کانون، بیست و سومین نشست علمی، اجتماعی و فرهنگی با حضور استاد محمدرضا وثیق از آمریکا برگزار شد.

وی همچنین یادآور شد، در روزهای اولیه تعطیلات نوروز اعضای کانون به همراه مشاور فرماندار دشتستان، با سالمندان برازجان در خانه سالمندان این شهر دیدار کردند.

محمدی در پایان ضمن تشکر از مسئولانی که همکاری نزدیکی با این کانون دارند، خواستار همدلی و همزبانی بیشتر دولت و ملت در جهت مقابله با تهاجم فرهنگی و ترویج فرهنگ غنی اسلام شد.

captcha