دانشجویان، سربازان فرهیخته و آینده‌سازان انقلاب هستند
کد خبر: 3190952
تاریخ انتشار : ۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۳:۱۵

دانشجویان، سربازان فرهیخته و آینده‌سازان انقلاب هستند

گروه اجتماعی: رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان گفت: دانشجویان قشر فعال و پویای جامعه و سربازان فرهیخته انقلاب هستند که باید در امر تهذیب نفس و کسب معرفت همتی مضاعف داشته باشند، زیرا آینده انقلاب در دست جوانانی است که امروز دانشجویان جامعه هستند.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از سیستان وبلوچستان، سید محمدرضا حسینی‌طباطبایی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان روز گذشته، سه‌شنبه 1 اردیبهشت در مراسم غبارروبی مساجد زاهدان، گفت: یکی از مهم‌ترین وظایف دانشگاه، تبیین جایگاه فرهنگی مسجد در زندگی دانشجویان و ایجاد پیوند میان علم و معرفت است.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان بیان کرد: با توجه به اهمیت برنامه‌های فرهنگی، مسجد به عنوان مهمترین پایگاه برای انجام مراسم فرهنگی و مذهبی است به همین دلیل باید در امر نظافت آن اهتمام لازم را به‌کار برود.
وی افزود: دانشجویان قشر فعال و پویای جامعه و سربازان فرهیخته انقلاب هستند که باید در امر تهذیب نفس و کسب معرفت همتی مضاعف داشته باشند، زیرا آینده انقلاب در دست جوانانی است که امروز دانشجویان جامعه هستند.
طباطبایی افزود: تبیین ارزش‌های اسلامی و فرهنگی در محیط دانشگاه از مهم‌ترین وظایف نهادهای فرهنگی و آموزشی است، زیرا همان‌گونه که ارتقاء سطح علمی یک ضرورت است، کسب بصیرت نیز الزامی است.
وی دانشگاه را محیطی علمی، آموزشی، پژوهشی و فرهنگی خواند و با تاکید بر نقش مؤثر دانشجویان در مسائل سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی جامعه گفت: دانشجویان پویندگان راه تعالی هستند و مسئولین فرهنگی دانشگاه باید در راستای تهذیب نفس دانشجویی کوشش بیشتری داشته باشند.
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد زاهدان در پایان گفت: دانشجویان نباید نسبت به وقایع سیاسی دنیا بی‌تفاوت باشند، بلکه یک دانشجوی مسلمان با بصیرت و متعهد، خود را مسئول رفع مشکلات جامعه اسلامی و مقابله با تهدیدهای دشمنان اسلام می‌داند.

captcha