طرح یاد یاران در کلاس‌های مدارس نیشابور اجرا شد
کد خبر: 3257190
تاریخ انتشار : ۱۵ ارديبهشت ۱۳۹۴ - ۱۰:۳۰

طرح یاد یاران در کلاس‌های مدارس نیشابور اجرا شد

کانون خبرنگاران نبأ/ محمدکاظم کول‌آبادی: معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور از افتتاح اولین مدرسه نام‌گذاری شده به نام شهدای نیشابور خبر داد.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، سیدجواد قوامی‌نژاد، معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور در مراسم افتتاحیه طرح یاد یاران در دبیرستان فرزانگان با 19 کلاس درس به نام دو شهید معلم، دو شهید دانش‌آموز، دو شهید دانشجو و یک نظامی، طلبه، جهادگر، نظامی و انتظامی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام عزیز و شهدای انقلاب اسلامی، گفت: ما در نیشابور دو هزار و 300 شهید تقدیم انقلاب کردیم و بر آن شدیم پیرو سفارش مقام معطم رهبری مبنی بر زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهدا هر کلاس درس را به نام یک شهید نامگذاری کنیم.

وی هدف از اجرای این طرح را سوق دادن دانش‌آموزان و ایجاد انگیزه در جهت اجرای طرح‌های شهیدپژوهی و ایثارپژوهی  برشمرد و افزود: دانش‌آموزان هر کلاس در جهت زندگی‌نامه و وصیت‌پژوهی شهیدان، اجرای برنامه‌های متناسب در سالروز تولد شهیدان و شهادت ایشان، حضور در گلزار و منزل شهیدان، ایجاد سایت مجازی به نام شهیدان و بروزرسانی آن، استفاده راویان همرزم شهیدان در بیان خاطرات ایفاد نقش کنند.

قوامی‌نژاد خطاب به دانش‌آموزان بیان کرد: با نام‌گذاری کلاس شما به نام شهیدان، فصل جدیدی در تحصیل شما رقم خواهد خورد و آن شاهد و ناظر بودن شهیدان بر اعمال، درس، اخلاق، حجاب و معنویت شماست.

معاون مدیرکل و مدیر آموزش و پرورش نیشابور ضمن تشکر از دبیرخانه ستاد شاهدپژوهی اداره آموزش و پرورش در جهت عملیاتی کردن این طرح، از همکاران درخواست همکاری و اجرای دقیق و کامل برنامه‌های پیش‌بینی شده را کرد.

یادآور می‌شود، طرح یاد یاران از ابتدای سال تحصیلی جدید در تمامی مدارس و کلاس‌های درس اجرا و نام دو هزار و 300 شهید در کلاس‌های نیشابور زنده خواهد شد. در این طرح عکس شهیدان همراه با تاریخ تولد، محل و زمان شهادت، فرازی از وصیت‌نامه و برگی از زندگینامه شهیدان در کلاس‌های درس مدارس نصب خواهد شد.

captcha