به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، سیدعبدالرضا تولیت، کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی کاشان در حاشیه برگزاری این دوره با اشاره به ضرورت فراگیری دانش تجوید و ترتیلخوانی، اظهار کرد: آموزشهای قرآن توسط معلمان به دانشآموزان باید بر محور تدویر و ترتیلخوانی باشد.
وی با استناد به روایاتی از امیرمؤمنان(ع) در معنای ترتیل، عنوان کرد: ترتیل، روح حاکم بر تلاوت قرآن کریم است و اقسام آن شامل تحقیق، تدویر و تحدیر میشود.
مسئول دارالقرآنالکریم اداره تبلیغات اسلامی کاشان، هدف از برگزاری این دوره را مهارتآموزی معلمان در بخش تدویر دانست و تأکید کرد: معلمان با استفاده از سه گام مهم تلفظ صحیح حرکات، تلفظ صحیح حروف و قواعد تفخیم و ترقیق میتوانند تلاوت قابل قبولی ارائه دهند.
تولیت یادآور شد: دارالقرآنهای ادارات آموزش و پرورش و تبلیغات اسلامی کاشان در راستای همافزایی فعالیتهای فرهنگی، ارتباط تنگاتنگی در برگزاری کلاسهای آموزشی ویژه مربیان مدارس و برنامههای فرهنگی قرآنی دارند.
الهه دهقانی