دوره آموزش آشنایی با علم تجوید و ترتیل‌خوانی در کاشان برگزار شد
کد خبر: 3312421
تاریخ انتشار : ۱۹ خرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۵۸
ویژه مربیان مدارس؛

دوره آموزش آشنایی با علم تجوید و ترتیل‌خوانی در کاشان برگزار شد

کانون خبرنگاران نبأ: به همت دارالقرآن آموزش و پرورش و همکاری اداره تبلیغات اسلامی کاشان دوره آموزش آشنایی با علم تجوید و ترتیل‌خوانی ویژه مربیان مدارس این شهرستان برگزار شد.

به گزارش کانون خبرنگاران نبأ وابسته به خبرگزاری ایکنا، سیدعبدالرضا تولیت، کارشناس قرآنی اداره تبلیغات اسلامی کاشان در حاشیه برگزاری این دوره با اشاره به ضرورت فراگیری دانش تجوید و ترتیل‌خوانی، اظهار کرد: آموزش‌های قرآن توسط معلمان به دانش‌آموزان باید بر محور تدویر و ترتیل‌خوانی باشد.

وی با استناد به روایاتی از امیرمؤمنان(ع) در معنای ترتیل، عنوان کرد: ترتیل، روح حاکم بر تلاوت قرآن کریم است و اقسام آن شامل تحقیق، تدویر و تحدیر می‌شود.

مسئول دارالقرآن‌الکریم اداره تبلیغات اسلامی کاشان، هدف از برگزاری این دوره را مهارت‌آموزی معلمان در بخش تدویر دانست و تأکید کرد: معلمان با استفاده از سه گام مهم تلفظ صحیح حرکات، تلفظ صحیح حروف و قواعد تفخیم و ترقیق می‌توانند تلاوت قابل قبولی ارائه دهند.

تولیت یادآور شد: دارالقرآن‌های ادارات آموزش و پرورش و تبلیغات اسلامی کاشان در راستای هم‌افزایی فعالیت‌های فرهنگی، ارتباط تنگاتنگی در برگزاری کلاس‌های آموزشی ویژه مربیان مدارس و برنامه‌های فرهنگی قرآنی دارند.

الهه دهقانی

captcha