پخش زنده مراسم جزء‌خوانی «طرح ضیافت» از سیمای مرکز خلیج فارس
کد خبر: 3317665
تاریخ انتشار : ۰۲ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۳
برای سومین سال متوالی؛

پخش زنده مراسم جزء‌خوانی «طرح ضیافت» از سیمای مرکز خلیج فارس

گروه فعالیت های قرانی: مراسم جزء‌خوانی قرآن کریم «طرح ضیافت» که از نخستین روز ماه رمضان در حسینیه امامزاده سیدمظفر(ع) آغاز شده است، به صورت زنده از سیمای مرکز خلیج فارس پخش می‌شود.

حجت‌الاسلام محسن شهبازی سرگزی، معاون فرهنگی، اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، گفت: پخش مراسم جزءخوانی قرآن کریم حسینیه امامزاده سیدمظفر(ع) از سیمای مرکز خلیج فارس خبر داد.
وی گفت: این مراسم از نخستین روز ماه رمضان در 30 قسمت 60 دقیقه‌ای هر روز پس از نماز ظهر و عصر برگزار و از طریق شبکه استانی پخش می‌شود.
معاون فرهنگی، اجتماعی اداره‌کل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان افزود: در این مراسم، قاریان برجسته استانی هر روز یک جزء از قرآن کریم را با لحنی زیبا و دلنشین تلاوت می‌کنند.

شهبازی سرگزی با بیان اینکه در این مراسم، حجت‌الاسلام حاجبی‌نژاد، آیات قرآن کریم را تفسیر می‌کنند، اظهار کرد: مراسم جزء‌خوانی قرآن کریم حسینیه امامزاده سیدمظفر(ع) برای سومین سال متوالی است که با حضور روزه‌داران برگزار و به صورت زنده از سیمای مرکز خلیج فارس پخش می‌شود.
شهبازی همچنین، با اشاره به برنامه‌های ویژه ماه رمضان امامزاده سیدمظفر(ع)، گفت: از اول تا آخرین شب ماه رمضان، هرشب با خواندن دعای افتتاح برنامه‌های امامزاده آغاز می‌شود.
وی افزود: بیان مسائل شرعی و سخنرانی حجت‌الاسلام مطهری‌تبار پیرامون موضوع «سبک زندگی ایرانی اسلامی» و احیای شب‌های قدر ازجمله برنامه‌های ماه ضیافت الهی در این امامزاده است.
معاون فرهنگی، اجتماعی ادار‌ه‌کل اوقاف و امور خیریه استان هرمزگان با بیان اینکه جهت برگزاری تلاوت قران کریم در ماه رمضان از یک قاری مصری «فتحی عبدالرحمن» دعوت شده است، گفت: از تاریخ 7 تیرماه برنامه‌های تلاوت آغاز و تا 10 تیرماه در تماه شهرستان‌ها برگزار می‌شود.
یادآور می‌شود، هم‌اکنون 18 بقعه در سطح استان ترتیل قرآن را انجام می‌دهند که در رأس آن‌ها امامزاده سیدمظفر(ع) است که پخش زنده تلویزیونی دارد.

captcha