اجرای طرح نماز «یاوران کوچک» در اردبیل
کد خبر: 3321836
تاریخ انتشار : ۱۰ تير ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۹

اجرای طرح نماز «یاوران کوچک» در اردبیل

گروه اجتماعی: مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل گفت: طرح نماز یاوران کوچک با هدف آشناسازی کودکان با فرهنگ اقامه نماز و مربیان مهد کودک‌ها برای ایجاد فضای مناسب تربیتی در استان اردبیل اجرا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، علیرضا عبدی، مدیر ستاد اقامه نماز استان اردبیل، دیروز نهم تیرماه در نشست با مدیرکل بهزیستی استان، تصریح کرد: طرح نماز یاوران کوچک با هدف آشناسازی کودکان با فرهنگ اقامه نماز و مربیان مهد کودکها برای ایجاد فضای مناسب تربیتی در استان اردبیل اجرا می شود.
وی با اشاره به این که  والدین کودکان هم در این طرح مخاطب قرار می گیرند ، گفت: دوره های آموزشی نمازشناسی و شیوه های دعوت به نماز برای مربیان مهدکودک ها با هدف اجرای طرح های تربیتی برای ترویج فرهنگ نماز برگزار خواهد شد.
عبدی با بیان اینکه مدیران و مربیان مهدکودک ها باید زمینه را  در محیط سازی مهدکودک ها و مراکز تربیتی برای ترویج فرهنگ اقامه نماز فراهم کنند، افزود: ایجاد نمازخانه های رغبت انگیز در مهد کودک ها و اختصاص بخشی از برنامه های آموزشی کودک در زمینه نماز در مساجد از دیگر برنامه های این طرح برای مهدکودک ها است.
وی با اشاره به این که انتخاب سرود در برنامه های مناسبتی و فرهنگی هنری مرتبط با نماز یک مشوق برای کودکان است، گفت: اجرای اذان زنده هنگام وقت نماز همراه  با  شیوه های  متنوع  برای هدایت کودکان به اقامه نماز از دیگر برنامه های آموزشی در این طرح است.
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل هم  گفت: رفتار مربیان به عنوان الگویی برای کودکان است  که این الگوپذیری  سبب سنگینی شدن  وظیفه آنها شده است.
احمدیان افزود: سنگر تعلیم و تربیت بسیار حساس است و کسانی که وارد این عرصه شده اند تلاش کنند ادامه دهنده راه شهدا باشند.
احمدیان با بیان این که دوره یاوران نماز بهترین طرح تربیتی برای آموزش فرهنگ اقامه نماز در مهد کودک ها برای مدیران و مربیان است، گفت: فرهنگ قرآنی را همراه با بازی و تفریح به کودکان آموزش خواهیم داد.

captcha