ضرورت اهتمام رسانه‌‌ها به فراگیر ساختن «هفته حقوق بشر آمریکایی»
کد خبر: 3323490
تاریخ انتشار : ۱۴ تير ۱۳۹۴ - ۱۳:۰۶
نصرالله پژمان‌فر عنوان کرد:

ضرورت اهتمام رسانه‌‌ها به فراگیر ساختن «هفته حقوق بشر آمریکایی»

گروه سیاسی: عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به رفتارهای ضد حقوق بشری آمریکا گفت: معتقدم وظیفه رسانه‌ها اقتضا می‌کند به صورت جدی در این حوزه نقش‌آفرین باشند و مطمئنا پرداختن به موضوع «هفته حقوق بشر امریکایی» به جغرافیای ایران اسلامی محدود نخواهد ماند.

حجت‌الاسلام و المسلمین نصرالله پژمانفر، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن (ایکنا) درباره حقوق بشر آمریکایی و ویژگی‌های آن گفت: آمریکایی‌ها اگرچه در طول دوران حضورشان تلاش کردند یک چهره موجهی از خود به دنیا نشان دهند اما آنچه که جامعه بشری از آنها دیده است برخلاف این تظاهر بیرونی است.

رفتار آمریکا با ملت ایران بیانگر شاخص‌های حقوق بشر آمریکایی است 

وی ادامه داد: آمریکایی‌ها به عنوان یک مجموعه کاملا مستبد، زورگو و مخالف حقوق انسان‌ها در عرصه جهانی عمل می‌کنند و اگر فقط به رفتار امریکایی‌ها پس از انقلاب اسلامی با ملت ایران نگاه کنیم می‌بینیم آنان از هر گزینه‌ای که بتوانند علیه ملت ایران و انقلاب اسلامی به کار گیرند استفاده کردند و هیچ فروگذاری نیزنکردند.

پژمان‌فر اظهار کرد: نمونه این رفتار آمریکایی‌ها از همان روزهای آغازین انقلاب تا به امروز قابل مشاهده است که حمایت از گروه‌های تروریستی، کودتا، تحمیل جنگ 8 ساله، بلوکه کردن اموال کشور و سرنگون کردن هواپیمای مسافری با 300 مسافر از جمله این اقدامات ظالمانه آمریکایی‌ها علیه ملت ایران بوده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تأکید کرد: در واقع آنچه که آمریکایی‌ها در مورد ایران، برخلاف ادعاهای حقوق بشری خود، عمل کردند جز ظلم و جنایت چیز دیگری نبوده است. 

وی اضافه کرد: اسناد لانه جاسوسی نشان داد که آنها از همان ابتدای انقلاب خواهان براندازی جمهوری اسلامی بود‌ه‌اند و برخلاف دستکش مخملی که نشان می‌دهند یک دست چدنی در زیر آن دارند و اساسا تنها چیزی را که به رسمیت نمی‌شناسند حقوق ملت‌ها و حقوق بشر است.

ضرورت اهتمام رسانه‌‌ها در فراگیر ساختن «هفته حقوق بشر آمریکایی»

حجت‌الاسلام پژمان‌فر درباره اهمیت پرداختن به مسئله «هفته حقوق بشر آمریکایی» در سطح رسانه‌‌های داخلی و همراه ساختن رسانه‌های مستقل منطقه و جهان در این زمینه و فراگیر ساختن تدریجی این تعبیر گفت: این مسئله خیلی ضرورت دارد. زیرا برخی از افراد در جهان و حتی در کشور خودمان فریفته و شیفته آمریکا هستند و آمریکا را الگوی و جامعه آرمانی خود می‌دانند و لذا پرداختن به این مسئله به این افراد نشان خواهد داد که آمریکا سرابی بیشتر نیست.

وی تصریح کرد: امروز رسانه‌‌های جبهه انقلاب اسلامی وظیفه روشنگری در این عرصه دارند و من معتقدم وظیفه رسانه‌ها اقتضا می‌کند به صورت جدی در این حوزه نقش‌آفرین باشند و مطمئنا پرداختن به این موضوع به جغرافیای ایران اسلامی محدود نخواهد ماند.

پژمان‌فر در پایان عنوان کرد: مردم سایر نقاط دنیا نیز طعم تلخ جنایت و ظلم آمریکا را به انحا مختلف چشیده‌اند و قطعا می‌توان «هفته حقوق بشر آمریکایی» را در میان ملت‌های ستمدیده از آمریکا فراگیر ساخت.

captcha