رقابت 198 دانش‌آموز پسر در هر رشته از مسابقات سراسری قرآن دانش‌آموزان
کد خبر: 3335485
تاریخ انتشار : ۰۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۶:۱۲

رقابت 198 دانش‌آموز پسر در هر رشته از مسابقات سراسری قرآن دانش‌آموزان

گروه فعالیت‌های قرآنی: دبیر ستاد برگزاری سی و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان کشور گفت: از هر رشته و هر پایه تحصیلی و هر استان یک نفر به این مرحله اعزام شده است یعنی در هر رشته از این مسابقات ۱۹۸ دانش‌آموز پسر در حال رقابت هستند.

حسین‌علی معزی، دبیر ستاد برگزاری سی و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان کشور در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از فارس، گفت: این مسابقات در بخش پسران با حضور 980 دانش‌آموز پسر از سراسر کشور طی روزهای 2 تا 5 مردادماه در دانشگاه شیراز در حال برگزاری است.
وی با بیان اینکه این مسابقات در شیراز در 5 رشته تفسیر قرآن، نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام و انشای نماز برگزار می‌شود، گفت: دانش‌آموزان پایه‌های هفتم، هشتم، اول، دوم، سوم و چهارم متوسطه در این مسابقات به رقابت می‌پردازند.
معزی افزود: از هر رشته و هر پایه تحصیلی و هر استان یک نفر به این مرحله اعزام شده است یعنی در هر رشته از این مسابقات 198 دانش‌آموز پسر در حال رقابت هستند.
رئیس اداره قرآن، عترت و نماز آموزش و پرورش فارس در ادامه سخنان خود گفت: بحمد الهی مسابقات بخش کتبی و شفاهی در طی این سه روز به خوبی و با قوت در شیراز در حال برگزاری است.
وی با اشاره به رشته‌هایی که دارای آزمون کتبی بودند، افزود: رشته‌هایی مانند تفسیر قرآن، صحیفه سجادیه، احکام و انشای نماز دارای آزمون کتبی بودند که روز گذشته در دو سالن عترت و فجر دانشگاه شیراز برگزار شدند و بعد از آن مسابقات شفاهی دانش‌آموزان آغاز شد.
معزی ادامه داد: رشته‌هایی نظیر نهج‌البلاغه، صحیفه سجادیه، تفسیر قرآن کریم، احکام و انشای نماز رشته‌هایی هستند که دارای آزمون کتبی هستند و متسابقان رشته‌های نهج‌البلاغه و صحیفه سجادیه باید کنفرانس دهند.
دبیر ستاد برگزاری سی و سومین دوره مسابقات سراسری قرآن، عترت و نماز دانش‌آموزان کشور اظهار کرد: متسابقان رشته‌های احکام و انشای باید هم آزمون کتبی، هم شفاهی و هم صحت قرائت نماز را آزمون دهند چون این مسابقات مربوط به ستاد اقامه نماز است لذا داوران آن یک آزمون دیگر را اضافه کرده‌اند.

captcha