جهاد دانشگاهی دانشجو را برای ایفای نقش مؤثر در کشور آماده کند
کد خبر: 3339123
تاریخ انتشار : ۱۴ مرداد ۱۳۹۴ - ۰۹:۵۶
پیرموذن:

جهاد دانشگاهی دانشجو را برای ایفای نقش مؤثر در کشور آماده کند

گروه اجتماعی: نماینده اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی جهاد دانشگاهی را پل میان دانشگاه و جامعه معرفی کرد و گفت: جهاد دانشگاهی باید دانشجو را برای ایفای نقش مؤثر در کشور آماده کند.

کمال‌الدین پیرموذن، نماینده اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از اردبیل، جهاد دانشگاهی را پل میان دانشگاه و جامعه معرفی کرد و گفت: جهاددانشگاهی باید دانشجو را برای ایفای نقش موثر در کشور آماده کند.
وی نسخه پیچی عالمانه برای نیازهای کشور را از وظایف جهاددانشگاهی دانست و افزود: مشخصاً بایستی صاحب‌منصبان و مردم، نیازهای جامعه را بصورت عملی و شفاف به دانشگاه اعلام کنند، تا جهاددانشگاهی روی آن، کار کارشناسی و تخصصی انجام و ارائه راهکار کند.
پیرموذن کارنامه جهاد دانشگاهی در مقطع زمانی تحریم ظالمانه علیه ایران اسلامی را در عموم زیرساخت‌های علمی و زیربنایی، کارنامه‌ای درخشان دانست و تصریح کرد: با این حال کار فرهنگی چشمگیری به جهاددانشگاهی محول نشده است، تا تاثیرات مثبت و واقعی خویش را در خصوص رفع موانع فرهنگی گوناگون موجود در جوامع کشور عهده دار و جامه عمل پوشاند.
نماینده اردبیل، نمین، نیر و سرعین در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه همواره بدنه جهاددانشگاهی کشور را فرزندان رشید، متعهد، کارآمد، عالم، فرهیخته و دلسوز کشور تشکیل داده‌اند، خاطرنشان کرد: این افراد مورد وثوق ملت آحاد ملت هستند و اعتماد عمومی را این نهاد انقلابی و یادگار نیک امام راحل که دل در گروی توسعه علمی همه جانبه کشور را دارند با خود همراه نموده است.
وی گفت: در هزاره سوم که در دنیای پیشرفته برای لاله گوش انسان نیز یک متخصص تربیت می‌کنند و مشکلات و مسائل جامعه پیچیده است و با رکود اقتصادی نیز مواجه هستیم، بی تردید در همه ماموریت‌های علمی، پژوهشی، بهداشتی، محیط زیستی، تولیدی، فرهنگی و سایر زمینه‌های متعدد جامعه، جهاددانشگاهی می‌تواند یار ملت و صاحب منصبان باشد و به عنوان نیروی تاثیرگذار در حل مشکلات جامعه و دولت با بها دادن به وقت، این طلای گمشده در جامعه ما، ایفای نقش کند.

captcha