اعطای تسهیلات برای ترویج سیاست اقتصاد مقاومتی در هرمزگان
کد خبر: 3340407
تاریخ انتشار : ۱۸ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۰:۴۶

اعطای تسهیلات برای ترویج سیاست اقتصاد مقاومتی در هرمزگان

گروه اجتماعی: مدیرکل بانک مهر اقتصاد هرمزگان گفت: بانک مهر اقتصاد تعلق خاطر زیادی به بانکداری اسلامی دارد و جزء بانک‌های پیشرو در این راستا است که از زمان نهادینه شدن این شعار کمیته‌ای تحت عنوان کمیته پیاده‌سازی بانکداری اسلامی ایجاد کرد.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از هرمزگان، علیرضا فتح‌اللهی، مدیرکل بانک مهر اقتصاد هرمزگان دیروز، 17 مرداد‌ماه در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: با توجه با داد و ستدهایی که در هرمزگان با سایر کشورهای دیگر صورت می‌گیرد با برداشته شدن تحریم‌های بانکی، نظام بانکی هرمزگان رونق بیشتری را لمس می‌کند.
وی در ادامه افزود: در شرایطی که هرمزگان پایتخت اقتصادی کشور است اما متأسفانه گردش مالی در هرمزگان وجود ندارد در حالیکه اگر گردش مالی در استان اتفاق بیفتد خیلی از دغدغه‌های صنایع و ورزش استان برطرف می‌شود و رونق اقتصادی نیز در استان ایجاد می‌شود.
فتح‌اللهی در مورد پیوستن این بانک به شبکه شتاب کشور گفت: تا پایان سال گذشته 30 درصد سهام بانک در بورس عرضه شد در حالیکه برای پیوستن به شبکه شتاب باید 50 درصد سهام بانک را به فروش برسانیم، با توجه به افزایش سرمایه مهر اقتصاد رایزنی‌های این اتفاق در حال انجام است و بعد از عرضه 50 درصد سهام بانک اجازه وصل شدن به شبکه شتاب را دارد.
وی با بیان اینکه این بانک در هرمزگان دارای 14 شعبه است که هفت شعبه در بندرعباس است، اظهار کرد: در راستای تحقق سیاست‌های اقتصاد مقاومتی بانک مهر تفاهم‌نامه‌ای را با جهاد کشاورزی، بسیج سازندگی و نیروی مقاومت بسیج منعقد و در چهارده عرصه تأمین امنیت غذایی با اعطای تسهیلات به کمک کارآفرینان آمد و توانست در این بخش 1500 فقره وام و تسهیلات اعطا شود و با توجه به گزارشات میدانی حدود 96 درصد این بودجه به اشتغا‌ل‌زایی مستقیم تبدیل شده است.
فتح اللهی با اشاره به اینکه سال گذشته توانستیم صد درصد بودجه اختصاص یافته به هرمزگان را جذب کنیم و رتبه دوم جذب را در کشور داشته باشیم، در ادامه در مورد سیاست‌های بانک مهر اقتصاد در راستای بانکداری اسلامی گفت: بانک مهر اقتصاد تعلق خاطر زیادی به بانکداری اسلامی دارد و جز بانک های پیشرو در این راستا است که از زمان نهادینه شدن این شعار کمیته‌ای تحت عنوان کمیته پیاده‌سازی بانکداری اسلامی ایجاد کرد.
مدیرکل بانک مهر اقتصاد هرمزگان گفت: با برداشته شدن تحریم‌های بانکی، هرمزگان بیش از شهرهای دیگر در نظام بانکی خود رونق را مشاهده می‌کند.

captcha