نیازمند فرهنگ صحیح استفاده از منابع الهی در جامعه هستیم
کد خبر: 3345296
تاریخ انتشار : ۲۶ مرداد ۱۳۹۴ - ۱۵:۰۵
ابتکار:

نیازمند فرهنگ صحیح استفاده از منابع الهی در جامعه هستیم

گروه اجتماعی: معاون رئیس‌جمهور تصریح کرد: امانت‌د‌اری از سرمایه‌‌های خدادادی وظیفه هر انسانی است که در دین اسلام بسیار مورد توجه قرار گرفته و هر فردی از جامعه به‌عنوان یک مسلمان باید در حفاظت از محیط زیست به‌عنوان یک امانت الهی کوشا باشد و در این زمینه نیاز به فرهنگ‌سازی داریم.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از استان مرکزی، معصومه ابتکار، معاون رئیس جمهور ظهر امروز، 26 مرداد در دیدار با قضات و مسئولان دستگاه قضایی استان مرکزی گفت: محیط زیست پس از صلح و امنیت به عنوان دومین مبحث مهم در تمامی جوامع مورد توجه قرار گرفته و جامعه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: بحث از محیط زیست توجه به موجودیت کره زمین است و برای داشتن محیط زیستی پاک و به دور از آلودگی باید تمامی دستگاه‌های فعال در نظام وارد عمل شوند و جامعه‌ای قابل ستایش است که در این حوزه عملکرد قابل قبولی داشته باشد.

ابتکار محیط زیست را سرمایه جامعه عنوان کرد و افزود: حفاظت و امانتداری از سرمایه‌‌های خدادادی همچون محیط زیست وظیفه هر انسانی است که به ویژه در دین اسلام این موضوع بسیار مورد توجه قرار گرفته و هرفردی از جامعه به عنوان یک مسلمان باید در  ادای تکلیف خود و حفاظت از این امانت الهی کوشا باشد و در این زمینه نیاز به فرهنگ‌سازی داریم.

رئیس سازمان حفاظت محیط زیست ضمن اشاره به این نکته که ظرفیت‌های زیستی بسیار محدود است و باید برای پاسداری از این امانت از تمامی توان و تکنولوژی استفاده کرد، افزود: با توجه به اصول نهادینه شده در این سازمان باید نگاه به مباحث زیست محیطی تغییر پیدا کند و فرهنگ استفاده صحیح از منابع الهی در دستور کار قرار گیرد.

ابتکار ادامه داد: اصلاح فرهنگ، سیاست‌های نهادینه شده و فرهنگ‌سازی رفتار صحیح با منابع طبیعی در دستور کار قرار گرفته، ازاین رو با مشارکت اقشار مختلف مردم و برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی همچون فیلم سبز می‌تواند در راستای فرهنگ عمومی و نحوه استفاده از طبیعت و دیگر منابع مؤثر باشد.

معاون رئیس جمهور در پایان از حضور جامعه ورزشکاران و هنرمندان در ترویج فرهنگ محیط زیست خبرداد و گفت: حضور افراد سرشناس و شناخته شده در این سازمان می‌تواند در بالا رفتن روحیه مردم برای پاکسازی محیط زیست مؤثر باشد.

به گزارش ایکنا؛ حجت‌الاسلام عبداللهی، رئیس کل دادگستری استان مرکزی نیز در این نشست گفت: بدون تردید حفاظت از حقوق بیت‌المال یکی از رسالت‌های این اداره بوده و تمامی فعالان این حوزه با تمامی قوا از مجرمان و افرادی که به محیط زیست آسیب وارد می‌کنند برخورد می‌کند.

این مقام مسئول در پایان با تأکید بر لزوم حفظ عناصر اولیه جهان گفت: محیط زیست تنها به گروه و نسل خاصی تعلق ندارد و تمامی افراد در تمامی اعصار از این محیط حق دارند و افراد طبق قوانین الهی نسبت به منابع الهی مسئول هستند و برای تحقق محیط زیست پاک باید تمامی دستگاه‌ها به ویژه سازمان‌های مردم نهاد دست به کار شوند.

captcha