طرح پرداخت صدقات الکترونیک به زودی نهایی می‌شود/ اعلام مکان جدید ساختمان کمیته امداد
کد خبر: 3351426
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۴ - ۱۴:۲۶
فتاح در پاسخ به ایکنا:

طرح پرداخت صدقات الکترونیک به زودی نهایی می‌شود/ اعلام مکان جدید ساختمان کمیته امداد

گروه جامعه: رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در نشست امروز، ۲ شهریور با بیان اینکه کمیته امداد مصر است که ساختمان مرکزی خود را تغییر دهد، گفت: محل جدید ساختمان کمیته در آینده نزدیک اعلام و طرح صندوق صدقات الکترونیک به زودی نهایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا)، سیدپرویز فتاح، رئیس کمیته امداد امام خمینی(ره) در نشستی که امروز، 3 شهریورماه، جهت اعلام برنامه‌ها و دستاوردهای این نهاد برای خبرنگاران ترتیب داده بود، به پرسش‌های آنان پاسخ داد. وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر فعالیت‌های اقتصادی این نهاد عنوان کرد: کمیته امداد در فعالیت‌های کشاورزی و عمرانی فعالیت چشمگیری دارد، اما هنوز وارد کار بازرگانی، بانکی و مالی نشده است. به این دلیل که تمایلی به این کار نبوده و از سوی دیگر تا پیش اجرای مصوبه جدید مجوزی هم برای آن صادر نشده بود.
وی اعلام کرد: ممکن است به زودی وارد این فعالیت‌ها شده و قطعاً به محض ورود، آن را به مردم اعلام می‌کنیم. کمیته امداد از فعالیت‌های کشاورزی 85 میلیارد تومان درآمد داشته و این در حالی است که امسال این درآمد به 185 میلیارد تومان رسیده است.
وی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر افزایش مستمری‌های مددجویان تحت پوشش اظهار کرد: کمیته امداد به تمامی مددجویان خود در کنار اعطای مستمری خدمات دیگری چون تامین بیمه‌های سلامت، تامین جهیزیه برای فرزندان، سفره‌های زیارتی، وام مسکن و وام اشتغال اعطا می‌کند؛ این در حالی است که تمامی یتیمان تحت پوشش، زیر چتر حمایتی حامیان و خیران هستند. بخشی از درآمد ما از منابع دولتی و منابع اقتصادی تامین می‌شود، ما تمایل داریم که این مستمری افزایش یابد. در این راه دولت و مجلس باید ما را کمک کند.

رئیس کمیته امداد با بیان اینکه در سال گذشته 200 میلیارد تومان سهم بیمه درمان هر مددجو را پرداخته‌ایم، عنوان کرد: به سوی بیمه صد درصدی مددجویان پیش می‌رویم. در حال حاضر 100 هزار دانشجو و طلبه و همچنین 330 هزار دانش‌آموز تحت پوشش کمیته امداد هستند که این افراد نیز خدمات ویژه‌ای را از این نهاد دریافت می‌کنند.
وی در پاسخ به اینکه انتقال ساختمان سوهانک قطعی است، اظهار کرد: هیئت امنا آن را تصویب کرده و افکار عمومی از آن حمایت می‌کنند. ساختمان‌های زیادی در سطح شهر تهران به ما پیشنهاد شده است، ولی ما باید ساختمان درخور فعالیت‌های این نهاد داشته باشیم. مکان این ساختمان مشخص شده و به محض نهایی شدن آن را به عموم اعلام می‌کنیم.
فتاح در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر تعیین تکلیف صندوق‌های الکترونیک و پرداخت آنلاین صدقات عنوان کرد: متاسفانه آنچه در جامعه مشاهده می‌شود، دست‌درازی به صندوق صدقات در سطح شهر از سوی برخی افراد ناهنجار وجود دارد که با فرمانده ناجا و وزیر کشور برای رفع مشکل این صندوق‌ها مذاکراتی داشته‌ایم. همچنین برای صندوق‌های بزرگتر اقدامات فنی ویژه‌ای در حال انجام است که به زودی این اقدامات به ثمر می‌رسد.
وی تاکید کرد: با توجه به اینکه نیازهای مردم و سبک زندگی آنها تغییر پیدا کرده است نگاه کمیته امداد(ره) نیز درباره جمع‌آوری صدقات به این سمت گرایش پیدا کرده است. به زودی صندوق صدقات الکترونیک همچنین سامانه تلفنی پرداخت صدقات در برخی مکان‌ها راه‌اندازی می‌شود.
فتاح در پاسخ به پرسشی مبنی بر راه‌اندازی مراکز نیکوکاری در مساجد کشور اعلام کرد: کمیته امداد از این حرکت حمایت می‌کند و در آینده پرونده‌های مددجویان را به این مراکز ارجاع می‌دهد.
وی اظهار کرد: در حال حاضر 950 مرکز نیکوکاری وجود داشته که امیدواریم به چندین هزار برسد. این هدف مقدس بود که ریشه در قرآن دارد اما باید توجه داشته باشیم که یک نظارت کلی و دقیق بر این فرآیند انجام گیرد.
رئیس کمیته امداد در پاسخ به پرسشی مبنی بر معافیت فرزندان خانواده تحت پوشش کمیته امداد از خدمت سربازی عنوان کرد: این مسئله‌ای است که در قانون تصویب شده و خانواده‌های که سرپرست آنها خانم است یک فرزند ذکور آنها معاف می‌شود.
وی همچنین در رابطه با دیدار خود با رهبر معظم انقلاب عنوان کرد: در این دیدار معظم‌له ضمن ابراز رضایت از خدمات صورت گرفته در کمیته امداد تاکید کرد که باید سریع، دقیق و کامل به فقرا کمک شده و بتوانیم رفاه آنها را تامین کنیم.
فتاح یادآور شد: در حال حاضر طرح‌های همچون پیشگیری از سو تغذیه کودکان زیر 6 سال و ارائه مشاورهای فرهنگی، خانوادگی و پزشکی درمانی به خانواده‌های مددجویان ارائه می‌شود.

captcha